Millenialsi i Pokolenie Z na rynku pracy. Na co zwracają największą uwagę?
- Autor: oprac. JS
- Data: 01-06-2022, 19:40

- Możliwości dalszego rozwoju kariery zawodowej (86%) i szansa na wyższe zarobki (95%) okazały się być najważniejszymi czynnikami dla poszukujących pracy
- Post-pandemiczne dane pokazują, że dla Millenialsów i Pokolenia Z nauka nowego języka (57%) oraz rozwijanie umiejętności kulinarnych (27%) są najistotniejszymi benefitami w nowej pracy
- 82% badanych zwraca uwagę na to czy pracodawca prowadził rzetelną politykę na rzecz promowania zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia w miejscu pracy
Z sondażu wynika, że wymarzona praca powinna oferować możliwość poznawania nowych osób, testowania się w różnych rolach oraz gwarantować balans między życiem zawodowym a prywatnym. Dodatkowo, aż 69% ankietowanych pomiędzy 18 i 41 rokiem życia potwierdziło znaczenie polityki firmy w kwestiach społecznych i środowiskowych, przy wyborze nowego miejsca pracy.
Co jest ważne dla Millenialsów i Pokolenia Z w miejscu pracy?
Badanie wykazało, że rozwijanie inkluzywności i różnorodności w miejscu pracy jest znaczące dla 69% Millenialnów i przedstawicieli Pokolenia Z. Respondenci sądzą, że w realiach post-pandemicznych relacje międzyludzkie są ważniejsze niż kiedykolwiek – aż 79% uważa pozytywne interakcje społeczne w miejscu pracy za kluczowe. 65% przebadanych osób przyznało, że zmieniło lub rozważało zmianę pracy w ciągu ostatniego roku, w tym wiele z nich z powodów związanych z obawami o zdrowie psychiczne lub dobre samopoczucie (18%). Co więcej, kobiety dwa razy częściej brały pod uwagę rezygnację z pracy przez brak wsparcia pracodawcy w kwestiach dotyczących zdrowia psychicznego.
Dodatkowe czynniki grające znaczącą rolę w poszukiwaniu idealnego stanowiska obejmowały: możliwości rozwoju kariery (86%), elastyczne warunki pracy (81%) oraz nagradzanie przez pracodawcę dobrych wyników pracownika (80%). Co więcej, aż 82% badanych uważa, że pracodawcy powinni zwracać szczególną uwagę na politykę firmy w kwestiach społecznych. Zebrane dane wykazały również, że osoby w wieku 18 - 41 lat przywiązują wagę do możliwości budowania swojej kariery w jednej organizacji (83%) zamiast rozwijania jej poprzez częste zmiany miejsca pracy (11%), z nieznacznym procentem niezdecydowanych.
Tradycyjne zawody mało atrakcyjne dla młodych ludzi
Warto zauważyć, że prawie co drugi Millenials i przedstawiciel Pokolenia Z rozważał karierę w branży hotelarskiej w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w szczególności ze względu na możliwość pracy z osobami z różnych środowisk (33%), szansę na zdobycie nowych umiejętności (27%), częste podróże (26%) i różnorodność pracy (25%).
Badania pokazały, że tradycyjne zawody, takie jak budowniczy (7%), nauczyciel (9%) lub pilot (10%) już nie przyciągają młodych ludzi tak jak rozpoczęcie kariery influencera (19%).
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Brak mężczyzn na rynku pracy przekłada się na większe stawki
-
Mniejsza liczba ofert pracy
-
Maląg: Potrzebne są zmiany na rynku pracy
-
Przymusowy powrót do biur? Model Muska bardzo ryzykowny dla firm
-
Większość firm zmierza w kierunku hybrydowego miejsca pracy
-
Szefowie wciąż dzwonią do pracowników po godzinach. Skutki mogą być poważne
-
Rynek pracy w e-commerce. Kogo szukają pracodawcy i co mają do zaoferowania?
-
GUS: rośnie liczba wolnych miejsc pracy
-
Ponad 220 tys. kobiet z Ukrainy podjęło pracę w Polsce
-
Żabka - ile zarabia się w tej sieci?
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)