Minister Adamczyk: nasze porty muszą być konkurencyjne
Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty południowych wybrzeży Bałtyku – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy okazji podpisania umowy na rozbudowę dostępu kolejowego do zachodniej części Morskiego Portu Gdynia.

Minister infrastruktury oraz minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk byli w piątek w Gdyni gośćmi uroczystości, w czasie której umowę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia z wykonawcą.
"Priorytety polskiego rządu to zwiększanie konkurencyjności polskich portów morskich. Jesteśmy w stanie to zrobić. Resort infrastruktury odpowiada za zwiększenie dostępności transportowej, za zwiększenie dostępności transportowej do polskich portów morskich. Zespół portów Szczecin i Świnoujście, zespół portów Trójmiasta - to one zasługują, wymagają wielkich inwestycji drogowych i wielkich inwestycji kolejowych i to nie tylko w obrębie samych portów, nie tylko w najbliższym otoczeniu, ale także i na szlakach, które kierują na południe Europy" - mówił Andrzej Adamczyk.
"Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty bałtyckie, inne porty południowych wybrzeży Bałtyku. Jesteśmy w stanie konkurować z Rostokiem, jesteśmy w stanie konkurować z innymi portami. Rząd Rzeczypospolitej zrobi wszystko, aby tę konkurencyjność zwiększyć" - powiedział.
Podpisana w piątek umowa przewiduje przebudowę i elektryfikację istniejącej infrastruktury. Prace wykona konsorcjum firm Colas Rail (lider konsorcjum) z Gdańska i Colas Rail S.A.S. (partner konsorcjum) z Maisons-Laffitte we Francji. Koszt ich realizacji wynosi nieco ponad 65,5 milionów złotych.

