Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Minister rolnictwa: Za zaostrzenie polityki klimatycznej zapłacą konsumenci

- Trzeba sobie jasno powiedzieć, że każde zaostrzanie polityki klimatycznej, to walka o określone interesy gospodarcze. Nic nie bierze się z powietrza, za wszystko zapłacą konsumenci - powiedział serwisowi www.portalspożywczy.pl minister rolnictwa Marek Sawicki.

Minister rolnictwa: Za zaostrzenie polityki klimatycznej zapłacą konsumenci
Marek Sawicki, minister rolnictwa fot.żelaznastudio

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl z Seulu
Data: 09-05-2012, 17:35

Przypomnijmy, że według danych Krajowej Izby Gospodarczej, w 2030 roku wydatki polskich przedsiębiorstw związane z redukcją emisji CO2 mogą sięgnąć nawet 22 miliardów złotych.

- W moim przekonaniu firmy spożywcze udźwigną te koszty. Proszę zwrócić uwagę, że koszty związane z dobrostanem zwierząt np. kur niosek, nie przeszkodziły rozwojowi drobiarstwa i produkcji jaj w Polsce, a wręcz odwrotnie. Koszty te zostały przerzucone na konsumentów. Trzeba zatem pamiętać, że każda taka akcja jest niczym innym jak lobbowaniem w interesie producentów takiej lub innej energii i za to zapłacą konsumenci. Rolnicy i branża spożywcza przystosują się, oczywiście kosztem konsumentów - mówi Marek Sawicki.

Komentując apel szefów koncernów spożywczych takich jak: Unilever, Coca-Cola i Marsdo Komisji Europejskiej o ambitniejszą politykę klimatyczną UE (domagając się m.in. naprawy rynku handlu emisjami CO2, których niska cena wg. nich nie zachęca do zielonych inwestycji), minister Sawicki powiedział, że niepotrzebnie branża spożywcza włącza się w modny, aczkolwiek nie do końca rozpoznany problem emisji dwutlenku węgla i ocieplania się klimatu. - Moim zdaniem, te koncerny, które to proponują powinny w ogóle zrezygnować z produkcji spożywczej, a przestawić się na produkcję energii słonecznej i wiatrowej. W mojej ocenie to nie są koncerny, które kształtują opinię Komisji Europejskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Sawicki RSS ALERT    /    ocieplenie klimatu RSS ALERT    /    emisja RSS ALERT    /    CO2 RSS ALERT

KOMENTARZE (6)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • chłop 2012-05-10 10:19:12
    Słusznie,tu wyjątkowo zgadzam się z ministrę rolnictwa!
  • AST 2012-05-10 18:34:36
    A ILE PLACIMY ZDROWIEM I WIZYTAMI U LEKARZA GDY WDYCHAMY SPALINY Z PALIW ROPOPOCHODNYCH??? ILE W POLSCE JEST NOWOTWOROW A ILE W KRAJACH STAREJ UNII? W POLSCE GIGANTYCZNIE DUŻO. SAWICKI TO CHŁOP I O NICZYM NIE MA POJĘCIA. NIEMCY MAJĄ PRĄD Z GAZU I OLEJU OPAŁOWEGO A PRĄD TAŃSZY JAK U NAS. JAK TO MOZLIWE TO NIECH TEN CHŁOP POWIE. ZA WYSOKI KOSZT NASZEJ ENERGII ODPOWIEDZIALNE JEST PAŃSTWO URZĘDNIKÓW NIEUDACZNIKÓW I ZARZĄDÓW KONCERNÓW ENERGETYCZNYCH.JA ICH ZNAM I WIEM JAK NIC NIE ROBIA I NIC NIE CHCĄ ROBIC.
  • Grzechu 2012-05-10 21:52:30
    Jak długo jeszcze będziemy dawać sobie wciskać kit o ocieplaniu klimatu ? Cała ta sytuacja pokazuje jak silne jest to lobby , którego jedynym celem jest wyciągnięcie kasy z naszych kieszeni , żeby płacić za emisję CO2 , którego wpływ na ocieplenie klimatu jest żaden. Brawo minister , nie daje się łapać na takie sztuczki ale lobby Coca Colo podobnych może go za to zaraz ukrócić .
  • nedpolams@op.pl 2012-05-13 10:45:47
    Polityka koncernów międzynarodowych jest bardzo prosta , przeniesienie kosztów na wszystkich bez względu na to czy jest konsumentem danego produktu. Budowanie otoczki róznych filozofi powinno w konsekwencji dać ocieplenie potfeli wąskiej grupy ludzi . Coca-Cola niech szuka kasy u amrykańskiego kosumenta i zmusi Ameryke do podpisania konwencji ,Unilever niech skubie Holendrów i Anglików. Jak na mój drobny gust to emisja CO2 to nie problem finansowy Państywa ale poszczególne kocerny fizycznie ponoszą koszty finansowe Państwo jako pośrednik w ponoszeniu kosztów uważam co najmniej nadużycie. Jeżeli aktualnie jest sytuacja wymuszenia na każdym ponoszenia skutków finansowych działania pazernych koncernów.Globalny rynek to nie synonim globalnej głupoty konsumenta. Rynek Globalny ale na naszych warunkach , bez negocjacji pod stołem. i używanie tylnych drzwi. Nie dawno obchodziliśmy Święto Konstytucji 3-go Maja i nie obowiązuje ona tylko obywatela. Jak widać niewidzialne CO2 jest najlepiej widzialne przez pryzmat dolara i euro.
  • Grzegorz 2012-05-14 14:42:02
    Moderator: Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!