Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Mintel ocenia trendy na Globalnym Rynku Żywności i Napojów

Mintel wydał raport na temat trendów na Globalnym Rynku Żywności i Napojów, jakich należy się spodziewać w 2021 roku.

Mintel ocenia trendy na Globalnym Rynku Żywności i Napojów
Na rynku zyska żywność funkcjonalna /fot. Unsplash

Autor: Mintel
Data: 12-02-2021, 18:49

Jak czytamy, pandemia uświadomiła konsumentom, jak ważne jest, by zadbać o swój dobrostan. Już wcześniej widoczna tendencja do zwracania większej uwagi na zdrowie psychiczne i emocjonalne obecnie nasiliła się z powodu pandemii i jej dalekosiężnych skutków. W kolejnych latach konsumenci będą coraz częściej szukać produktów i usług, które oferują korzyści dla zdrowia psychicznego i emocjonalnego. Funkcjonalne formuły i multisensoryczne, emocjonalnie angażujące produkty pomogą markom z branży żywności, napojów i gastronomii uszczknąć większy kawałek tortu, jakim jest sektor opcji zapewniających dobrostan psychiczny i emocjonalny. Mintel przewiduje, że produkty z kategorii żywności i napojów oparte na innowacyjnych recepturach pozwolą konsumentom dowiedzieć się, w jaki sposób dieta wpływa na zdrowie psychiczne i emocjonalne, co z kolei zwiększy zainteresowanie psychologicznym podejściem do zdrowego odżywiania.

Rytuały przygotowania lub konsumpcji żywności

Potrzeba spokoju i poczucia kontroli może być zaspokojona dzięki rytuałom przygotowywania, prezentowania lub konsumpcji żywności. Dzięki nowym formatom kawy w Azji przygotowanie kawy staje się momentem, którym się można delektować. Aż 77% dorosłych konsumentów w Chinach zgadza się ze stwierdzeniem, że poczucie posiadania rytuału w codziennym życiu przyczynia się do poprawy nastroju. Amerykańska marka czekolady premium Vosges oferuje pięć zestawów rytuałów, w których różne rodzaje czekolady łączą się z określonymi kryształami i ziołami, tworząc Rytuał Radości, Pomyślności itp.

Wzmacnianie doświadczeń

W najbliższych latach multisensoryczne i funkcjonalne receptury będą miały za zadanie wzmocnienie efektu odprężających działań, takich jak oglądanie telewizji, granie w gry komputerowe czy medytacja. Składniki funkcjonalne czy oddziałujące na zmysły, takie jak zapach, będą stosowane w wirtualnych wydarzeniach w celu wzmocnienia doświadczenia „realu”. Innowacyjne koncepcje obejmują energetyczne przekąski do jedzenia podczas pełnej akcji gry wideo czy uspokajające napoje zapachowe oferowane razem z tutorialem do nauki medytacji.

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    trendy 2021 RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    Covid-19 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!