Mintel: trendy na globalnym rynku żywności i napojów na rok 2021
Firma Mintel, jako ekspert od tego, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich decyzje, ogłosiła trzy kluczowe trendy, które wpłyną na globalny rynek żywności, napojów i gastronomii, w tym analizy, spostrzeżenia i rekomendacje uwzględniające zachowania konsumentów w perspektywie 12 miesięcy („teraz”), 18 i więcej miesięcy („wkrótce”) oraz 5 i więcej lat („w przyszłości”).

● Nakarm Swój Umysł: Innowacyjne receptury produktów żywnościowych i napojów pozwolą zadbać o psychiczny i emocjonalny dobrostan konsumentów, tworząc nowe fundamenty zdrowego odżywiania.
● Nowa Definicja Jakości: Nowe definicje pojęć takich jak „zaufanie”, „jakość” i „niezbędne” to aktualne wyzwanie dla marek.
● Zjednoczenie Przez Jedzenie: Marki z sektora żywności i napojów mogą równoważyć indywidualną potrzebę bycia wyjątkowym z potrzebą przynależności do wspólnoty podobnie myślących ludzi.
Patrząc w przyszłość Alex Beckett, Associate Director, Mintel Food & Drink, wyjaśnia, w jaki sposób zmiany zachowania konsumentów związane z takimi czynnikami, jak dobrostan, wartość i tożsamość będą stanowiły inspirację dla receptur, opakowań i innych inicjatyw w kolejnych latach:
Nakarm Swój Umysł
W 2021 roku i w kolejnych latach marki z branży żywności, napojów i gastronomii zaoferują konsumentom chwile wytchnienia dzięki produktom opartym na rytuałach i recepturom wzmacniającym efekt odprężających działań. Ponieważ pojedynczy cel związany jedynie z unikaniem zarażenia COVID-19 stanie się coraz mniej istotny, konsumenci będą podejmować poważniejsze zobowiązania w celu zmniejszenia ryzyka związanego z niezdrową dietą, kierując swoje zainteresowania ku bardziej świadomemu i intuicyjnemu jedzeniu, a także szukając potwierdzenia i motywacji w technologii.
Globalna pandemia COVID-19 uświadomiła konsumentom, jak ważne jest, by zadbać o swój dobrostan. W kolejnych latach konsumenci będą coraz częściej szukać produktów i usług, które oferują korzyści dla zdrowia psychicznego i emocjonalnego.”
„Funkcjonalne formuły i multisensoryczne, emocjonalnie angażujące produkty pomogą markom z branży żywności, napojów i gastronomii uszczknąć większy kawałek tortu, jakim jest sektor opcji zapewniających dobrostan psychiczny i emocjonalny. Przewidujemy, że innowacyjne receptury żywności i napojów pozwolą konsumentom dowiedzieć się, w jaki sposób dieta wpływa na zdrowie psychiczne i emocjonalne, co z kolei zwiększy zainteresowanie psychologicznym podejściem do zdrowego odżywiania.”
Nowa Definicja Jakości
Należy spodziewać się, że konsumenci będą szukać przystępnych i zarazem luksusowych posiłków na specjalne okazje celebrowane bez wychodzenia z domu. Marki i sieci handlowe będą wprowadzać na rynek produkty o odpowiedniej cenie z etycznym lub ekologicznym przesłaniem, natomiast konsumenci będą oczekiwać od sklepów bezdotykowych rozwiązań, w tym usług doświadczalnych. W ciągu najbliższych pięciu lat i w dalszej przyszłości sukces osiągną marki i operatorzy inwestujący w płynny handel detaliczny i sprawiedliwy dostęp do zdrowej żywności.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.