Powiązane tematy:
„Po szoku, jakim był wybuch pandemii, w kwestii wartości konsumenci szukają powrotu do tego, co niezbędne. Konsumenci koncentrują się obecnie na minimalnej konsumpcji i uzyskiwaniu najlepszego zwrotu z zakupów.”
„Wraz z otwarciem rynków po restrykcjach spowodowanych przez COVID-19 życie nabierze tempa, co z kolei spowoduje większy popyt na szybkie, higieniczne i odważne produkty z kategorii „convenience” w branży spożywczej i gastronomicznej. W ciągu najbliższych kilku lat marki będą musiały sprostać wyzwaniom wynikającym z nowej definicji jakości i zapewnić dostęp do e-handlu kupującym ze wszystkich warstw socjoekonomicznych. Chęć uzyskania najlepszej jakości za atrakcyjną cenę zmotywuje marki do większej przejrzystości w kwestii ceny produktu poprzez informowanie o jej komponentach, takich jak składniki, procesy produkcyjne i praca zaangażowanych ludzi.”
Zjednoczenie Przez Jedzenie
W ciągu najbliższych 12 miesięcy firmy z sektora żywności, napojów i gastronomii będą zachęcać konsumentów do wykorzystywania marek w celu wyrażenia swojej indywidualności i powrotu do tożsamości sprzed pandemii. Należy spodziewać się rozwoju handlu społecznościowego, który stwarza dla marek szansę dodatkowych przychodów poprzez tworzenie społeczności; marki będą również mogły wykorzystać swoje zasoby, reputację i zasięgi do umożliwiania konsumentom podejmowania działań w ważnych społecznie sprawach.
„Pandemia COVID-19 wzmocniła rolę wspólnoty wśród konsumentów. Doceniając wagę kontaktów i wzajemnej pomocy, konsumenci będą się łączyć w społeczności podobnie myślących osób w celach towarzyskich i dla poczucia jedności. Marki żywności, napojów i usług gastronomicznych mogą wykorzystać fakt bycia obiektami wspólnych zainteresowań i pasji, z którymi konsumenci mogą powiązać swoją tożsamość, i aktywnie łączyć swoich fanów w społeczności. Zjednoczone pod wspólną marką (lub markami) społeczności będą poszerzać kręgi społeczne swoich członków i podejmować zbiorowe działania na rzecz zmiany.”
Mintel to ekspert od tego, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich wybory. Jest światowym liderem w dziedzinie badań rynkowych. Analizy dotyczące konsumentów, rynków, nowych produktów i otoczenia konkurencyjnego pozwalają uzyskać wyjątkową perspektywę na globalną i lokalną gospodarkę. Od 1972 r. prognozy i specjalistyczne rekomendacje Mintela pomagają firmom w podejmowaniu szybszych i bardziej trafnych decyzji biznesowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.