Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Mleczarstwo kartonem stoi

Dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony. Dlaczego są tak popularne w tej branży? Bo są lekkie, poręczne, odporne na uszkodzenia oraz higieniczne a do tego chronią wartości odżywcze mleka przed światłem i innymi czynnikami zewnętrznymi.

Mleczarstwo kartonem stoi
Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 10-06-2015, 13:39

Wielowarstwowe kartony, w które pakowane jest mleko, składają się w przeważającej części z papieru (około 73-88 proc.) oraz z cienkich warstw polietylenu (około 20 proc.). Dodatkowo kartony aseptyczne posiadają cieńszą od ludzkiego włosa warstwę folii aluminiowej (około 5 proc.). Papier wykorzystywany w kartonach jest wytwarzany z celulozy, która jest surowcem odnawialnym pochodzenia roślinnego. Dzięki tej warstwie karton jest bardzo stabilny i wytrzymały. Polietylen jest doskonałą barierą chroniącą produkt przed wilgocią i mikroorganizmami. Natomiast warstwa folii aluminiowej chroni produkt przed szkodliwym działaniem światła i tlenu.

- Kartony są tak bardzo popularne w branży mleczarskiej, gdyż są lekkie, poręczne, odporne na uszkodzenia (np. nie tłuką się) oraz higieniczne i doskonale chronią wartości odżywcze mleka przed światłem i innymi czynnikami zewnętrznymi. Mleko UHT można przechowywać przez dłuższy czas bez konieczności chłodzenia, co jest bardzo praktyczne. Dodatkowo kartony są ekonomiczne i ergonomiczne w użytkowaniu, magazynowaniu i transporcie. Dzięki zakrętkom mogą być wielokrotnie otwierane i zamykane. Zapewniają też szerokie możliwości nadruku oraz posiadają różne pojemności i kształty, dzięki czemu wyróżniają się na półkach sklepowych – mówi Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.

Poza tym kartony to opakowania przyjazne środowisku, gdyż produkowane są w przeważającym stopniu z surowców odnawialnych i można je poddać recyklingowi.

Zdaniem ekspertów opakowanie musi przede wszystkim doskonale chronić zapakowany w nie produkt przed czynnikami zewnętrznymi od momentu jego wytworzenia aż do spożycia. To jest podstawowe zadanie każdego opakowania. Dodatkowo musi być funkcjonalne i przyjazne w użytkowaniu, aby ułatwiać życie konsumentom.

- Z perspektywy producenta powinno wyróżniać się na półce, aby zostało zauważone przez konsumenta i budowało przewagę konkurencyjną. Należy też dbać, żeby nie obciążało środowiska, czyli zostało wyprodukowane z surowców odnawialnych. Analizy cyklu życia kartonów do mleka i soków przeprowadzone m.in. w Niemczech i Czechach pokazują, że kartony mają bardziej pozytywny profil środowiskowy w porównaniu z innymi opakowaniami do płynnej żywności – w szczególności w odniesieniu do emisji CO2 i wykorzystania zasobów kopalnych – dodaje ekspertka Tetra Pak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

opakowania dla mleczarstwa RSS ALERT    /    opakowania dla żywności RSS ALERT    /    Tetra Pak RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • TEW mleczarz 2015-06-11 12:57:35
    Karton? co z tym zrobić po użyciu, kto recyclinguje w Polsce? Jako doświadczony mleczarz na bardzo konkurencyjnym rynku w to nie wchodzę!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!