Naturalna i prozdrowotna żywność i napoje przestają być towarem "luksusowym". Konsumenci coraz częściej poszukują produktów o prostym składzie z domieszką „zdrowia” i takich, które nawiązują do znanych im smaków i formatów. Z drugiej strony można zaobserwować coraz więcej tzw. rozpoznawalnych innowacji, ponieważ konsumenci są również zainteresowani „przekręceniem” tradycji. O najnowszych trendach, ale jednocześnie powrocie do korzeni, będziemy rozmawiać podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu! 

WIĘCEJ INFORMACJI O FRSIH, AGENDA I MOŻLIWOŚĆ REJESTRACJI NA WYDARZENIA NA WWW.FRSIH.PL.

Szczególnej uwadze polecamy debaty:

6 listopada 2017 r.; 11.30-13.00: Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods

·         Moda na gotowanie i zdrowe odżywianie zmienia rynek FMCG
·         Odpowiedź producentów na trendy prozdrowotne: zmiana składu, opakowań, komunikacji
·         Potencjał rynku żywności ekologicznej w Polce
·         Nowe nisze – żywność funkcjonalna, dla sportowców, dla alergików – podbijają masowy rynek
·         Superfoods – „nadżywność” czy skuteczny marketing?

6 listopada 2017 r.; 13.30-15.00: Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności

·         Producenci poruszają się w gąszczu systemów bezpieczeństwa żywności – czy tak musi być?
·         Droga produktu od pola do stołu – jak skontrolować jakość na każdym etapie produkcji?
·         Gwarancja jakości i powtarzalności produktów spożywczych – certyfikacja, technologie, dobre praktyki
·         Efektywność produkcji – optymalne wykorzystanie zasobów i potencjału produkcyjnego
·         Na straży dobrego, czyli walka z czarnym PR-em i mitami wokół polskiej żywności
·         Restrykcyjne normy prawne gwarantem jakości i bezpieczeństwa polskiej żywności

6 listopada 2017 r.; 15.30-17.00: Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych

·         Na fali trendu prozdrowotnego – nowe strategie firm, produkty, innowacyjne kampanie
·         Opłacalne nisze rynkowe: eko, convenience, produkty naturalne, regionalne, bez GMO, bez laktozy
·         Marki własne – elastyczna reakcja na zmieniające się trendy
·         Inwestycje proinnowacyjne: park maszynowy, produkty, logistyka, marketing
·         Liderzy inwestują we frakcjonowanie białek mleka – perspektywy rozwoju segmentu
·         Sytuacja cenowa na rynku mleka - wpływ na trendy konsumenckie i wybory zakupowe

Udział w tych debatach potwierdzili już m.in.:

·         Edward Bajko, prezes zarządu, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek
·         Andrzej Balicki, Counsel, Radca Prawny, DLA Piper
·         Sławomir Chłoń, prezes zarządu, Organic Farma Zdrowia SA
·         Tomasz Cwołek, dyrektor, Dział Przemysłowych Systemów IT, Askom Sp. z o.o., Partner Siemens Industry Software
·         Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu, EDPOL Food & Innovation Sp. z o.o.
·         Artur Dubaj, główny technolog, AMBRA SA
·         Tomasz Głasek, dyrektor handlowy, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy
·         Przemysław Gostkiewicz, dyrektor ds. strategii i efektywności sprzedaży – Polska i Kraje Bałtyckie, Kraje Nordyckie oraz Kraje Wschodniej i Centralnej Europy, Dywizja Produktów Świeżych, Danone Sp. z o.o.
·         Natalia Hatalska, założycielka, Infuture Hatalska Foresight Institute
·         Arkadiusz Jaworowski, dyrektor ds. handlu i marketingu, Suempol Sp. z o.o.
·         Dominika Kozarzewska, prezes, Grupa Producentów Owoców "Polskie Jagody" Sp. z o.o.
·         Maciej Mikołajczak, prezes, Chias Brothers Europe Sp. z o.o.
·         Przemysław Mikołajczyk, prezes zarządu, Grupa Polmlek
·         Zofia Popławska, prezes, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Bychawie
·         Anna Sambor, członek zarządu, dyrektor marketingu, Bakalland SA
·         Krzysztof Skierkowski, członek zarządu, Mondelez International RD&Q Sp. z o.o.
·         Barbara Woźniak, prezes zarządu, OVOTEK Sp. z o.o., pełnomocnik zarządu, Fermy Drobiu Woźniak Sp. z o.o., dyrektor handlowy, Eggs Product Sp. z o.o.
·         Paweł Wyrzykowski, analityk sektora agro, Bank BGŻ BNP Paribas
·         Małgorzata Wysocka, członek zarządu, Polish Dairy Sp. z o.o.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu to dwa dni debat, warsztatów i spotkań z prezesami i dyrektorami spółek spożywczych i handlowych, ekspertami oraz analitykami rynkowymi.

Jubileuszowe X Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbędzie się 6-7 listopada w Hotelu Sheraton w Warszawie. Konferencji będzie towarzyszyła wieczorna Gala (6 listopada), podczas której wręczymy wyróżnienia w ramach plebiscytów Certyfikat Dobry Produkt i Food & Retail Start-Up Star. Przyznamy także redakcyjne Nagrody Rynku Spożywczego i Handlu firmom, które w minionym roku przeprowadziły ważne transakcje, wyróżniły się pozycją rynkową oraz innowacjami.