• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nestlé: wszystkie fabryki w Polsce są zero waste

W Polsce wszystkie fabryki Nestlé są w pełni zero waste. W całej Europie jest to aż 80% zakładów produkcyjnych firmy. Nestlé zakłada, że już w 2020 roku osiągnie cel zero waste we wszystkich swoich lokalizacjach.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2019, 18:13
Nestlé: wszystkie fabryki w Polsce są zero waste
fot. materiały prasowe

Zobowiązanie zero waste oznacza, że żadne z odpadów (za wyjątkiem tych odpadów, których odbiorca jest wskazany prawnie np. odpady komunalne) powstających w zakładach Nestlé nie trafia ani nie zalega na składowiskach. Nie są też poddane procesom spalania bez odzysku energii. We wszystkich lokalizacjach Nestlé w Polsce ogranicza się ilości odpadów. Zgromadzone oddaje się firmom zapewniającym ich recykling lub odzysk, co potwierdza zarówno stosowna dokumentacja, jak i audyty.

Nestlé zobowiązało się do realizacji celu zero waste w 2013 roku. Strategia firmy w zakresie gospodarki odpadami miała się koncentrować na zapobieganiu powstawania odpadów we wszystkich fabrykach.

Właściwe gospodarowanie odpadami to takie, dzięki któremu mogą one być ponownie wykorzystane. W fabrykach powstają różnorodne odpady jak np. opakowaniowe, produkty, surowce, które nie spełniają rygorów jakościowych. Są też odpady związane z funkcjonowaniem samej fabryki, jej infrastruktury technicznej. Różnorodność powstających odpadów wskazuje, jak ogromnym i złożonym wyzwaniem jest realizacja celu „zero waste.” Przekazany odpad może być poddany recyklingowi lub odzyskowi. Firmy, z którymi współpracuje Nestlé w zakresie gospodarki odpadami, stosują różne systemy w zależności od rodzaju i właściwości odpadów.

- Świadomość ekologiczna w obecnych czasach jest ważna jak nigdy wcześniej. Sposób zarządzania organizacją, jak i nasze prywatne, codzienne wybory powinny wpisywać się w ramy gospodarki obiegu zamkniętego. A generowanie nadmiernych ilości odpadów i niewłaściwe obchodzenie się z nimi jest bardzo dużym obciążeniem dla środowiska naturalnego - podsumowuje Tomasz Tarnawski, Corporate SHE Manager w Nestlé.

„Zero odpadów” to jedno z wielu globalnych zobowiązań firmy mających na celu realny wpływ na poprawę środowiska. We wrześniu Nestlé ogłosiło, że do 2050 roku zamierza osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych. Zobowiązanie to obejmuje najważniejszy cel Porozumienia paryskiego - aby ograniczyć wzrost temperatury maksymalnie do 1,5°C. Aby do 2050 roku osiągnąć wyznaczony cel, firma podejmie następujące kroki: przyspieszenie transformacji portfolio produktów zgodnie z trendami konsumenckimi, zwiększenie liczby inicjatyw zaadresowanych do farmerów w celu absorpcji większej ilości węgla, wykorzystanie 100% odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach, magazynach, logistyce i biurach Nestlé. Firma uruchomiła również Instytut Badań nad Opakowaniami (ang. Nestlé Institute of Packaging Sciences), którego celem jest przyspieszenie działań firmy na rzecz wprowadzenia funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska opakowań oraz sprostanie globalnym wyzwaniom związanym z odpadami z tworzyw sztucznych.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!