Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich w sierpniu

W sierpniu doszło do niewielkiego pogorszenia nastrojów konsumenckich. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów osiągnął poziom 85,03 pkt., a zmiana względem ubiegłego miesiąca jest nieznaczna i nie przekracza 1 pkt - podał w środę Ipsos. Autorzy raportu zwracają jednak uwagę na to, że oznacza to zatrzymanie trendu wzrostowego, który trwał przez poprzednie 4 miesiące.


Autor: PAP
Data: 31-08-2011, 15:50

"Załamanie dotychczasowego trendu oraz napływające z mediów wypowiedzi ekspertów zapowiadające spowolnienie gospodarcze mogą oznaczać dalszy spadek nastrojów w przyszłości" - napisano w komunikacie.

Autorzy badania wskazują, że do niższego wyniku WOK przyczyniły się gorsze oceny Klimatu Gospodarczego, który spadł o 1,2 pkt osiągając poziom 72,5 pkt. Skłonność do Zakupów spadła natomiast tylko o 0,5 pkt uzyskując wynik 93,4 pkt.

"Na obecne obniżenie tych wskaźników mają przede wszystkim wpływ oceny sytuacji bieżącej, zarówno jeśli chodzi o ocenę sytuacji krajowej gospodarki, jak i sytuację materialną gospodarstw domowych (Wskaźnik Bieżący spadł o 2 pkt)" - napisano.

Ipsos zaznacza, że w momencie dokonania pomiaru, czyli w pierwszej połowie sierpnia, oczekiwania względem przyszłości były jeszcze dość optymistyczne - Wskaźnik Oczekiwań zanotował nawet nieznaczny wzrost w stosunku do lipca (+1,2 pkt), co jest związane z tym, że nieco więcej osób liczyło na poprawę sytuacji materialnej swoich gospodarstw domowych w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

"Z drugiej jednak strony konsumenci częściej niż w lipcu obawiali się szybszego wzrostu cen w ciągu roku i aż 72 proc. Polaków uważało, że nie uda im się w tym czasie odłożyć jakichkolwiek pieniędzy (+ 3,7 pkt proc. w stosunku do lipca)" - napisano.

"Jeśli te obawy będą nadal wzrastać, z pewnością przewidywania dotyczące przyszłej sytuacji materialnej gospodarstw domowych również ulegną wkrótce pogorszeniu" - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!