Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Nowe technologie w motoryzacji i transporcie

Jeszcze parę lat temu mało kto wyobrażał sobie, że jego hybrydowy samochód automatycznie przełączy się w tryb elektryczny po wjechaniu do centrum miasta. Niewiele osób spodziewało się też, że jego pojazd wyśle SMS-a w momencie kiedy ich syn postanowi udać się na wagary SUV-em swojej mamy. Wszystko to zawdzięczamy technologii nazywanej geofencingiem.

Nowe technologie w motoryzacji i transporcie
Nowe technologie w transporcie /Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 20-05-2020, 11:57

Umożliwia ona administratorowi wywołanie określonej akcji na urządzeniu użytkownika, który przekracza wirtualną granicę wyznaczonej lokalizacji.  W 2019 roku rynek związany z tą technologią był wyceniany na 565 miliony dolarów, do 2025 ma on urosnąć niemal czterokrotnie, do poziomu 2063 milionów dolarów. Z geofencingiem będziemy się zatem spotykać niemalże codziennie coraz częściej, przeważnie zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy. Reklamy, powiadomienia w naszych telefonach, różnego rodzaju alerty dostępne na urządzeniach mobilnych, a także w motoryzacji. W szczególności branża transportowa bardzo często korzysta z ułatwień oferowanych przez geofencing, często jako dopełnienie systemów telematycznych. Co więcej, ta technologia jest stosowana również na całym świecie przez stróżów prawa. Co to jest geofencing, jak wpływa na nasze codzienne życie oraz jak może ułatwić nam pracę przybliży nam Marta Staniszewska, ekspert GBOX, Grupa INELO.

Historia technologii i jej zastosowanie

Geofencing pojawił się na rynku wraz z urządzeniami mobilnymi, które wykorzystują dane lokalizacyjne. Działa w oparciu o dane GPS, GSM, Wi-Fi lub RFID (jak wyżej) otrzymane przez nadajnik. – Technologia polega na wyznaczeniu wirtualnego obszaru w świecie rzeczywistym, tzw. „geofense”. Dzięki odpowiednim ustawieniom po przekroczeniu takiej „granicy” na danym urządzeniu wywołuje się automatyczne akcje wysyłane w formie różnorakich powiadomień itp. Urządzeniami wspierającymi, na które takie powiadomienie jest wysyłane są m.in. telefony komórkowe i tablety.  W zależności od potrzeby, geofencing jest wykorzystywany do wysyłania np. reklam, kuponów zniżkowych, informacji, ostrzeżeń, alertów na urządzenia mobilne czy też odbierania powiadomień push – mówi Marta Staniszewska, ekspert GBOX, Grupa INELO. – Mówiąc najprościej, możemy uznać, że geofencing jest odpowiedzialny za wywołanie pewnej akcji na naszym urządzeniu w momencie, kiedy przekroczymy lub wyjedziemy z obszaru zaznaczonego na mapie – dodaje Marta Staniszewska.

więcej informacji:

Inelo RSS ALERT    /    transport samochodowy RSS ALERT    /    Marta Staniszewska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!