• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Nowe wyzwania dla dostawców systemów SFA

Przed dostawcami systemów SFA pojawiają się obecnie nowe wyzwania. Jako lider na tym rynku uważamy, że w projektowaniu nowych rozwiązań trzeba obecnie opierać się o nowe idee, takie jak np. RAO czy Perfect Store - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 19:04
Nowe wyzwania dla dostawców systemów SFA
(fot. Fotolia)

Rozwiązania SFA muszą stać się tzw. oknami informacyjnymi dla handlowców. - Mają nie tylko rejestrować zdarzenia, ale też podpowiadać co w danym momencie ma wykonać użytkownik, uwzględniając dane zarejestrowane przez przedstawiciela, ale również z zewnętrznych źródeł. Przykładowo, kiedy spada nasz udział w kategorii czy sprzedaż w danym sklepie, to system musi podpowiedzieć jak ten trend można odwrócić, zlecając nam konkretne zadania - wyjaśnia Tomasz Kajdzik. - Narzędzia IT staną się więc kreatorami zdarzeń. Będą musiały też potrafić weryfikować zrealizowane działania, określać czy odnieśliśmy sukces w danym obszarze i podpowiadać co należy konsekwentnie poprawiać - dodaje.

Wdrożenie systemów SFA zawsze miało istotny wpływ na pracę sił sprzedaży, jednak obecnie rozwiązania te dają jeszcze więcej możliwości, by zwiększać konkurencyjność przedsiębiorstw działających w oparciu o terenowe sieci przedstawicielskie. Systemy SFA nowej generacji, oparte na platformach dotykowych, oferują wiele nowych funkcjonalności, które pozwalają przedstawicielom wygrywać przy półce sklepowej - to jest właśnie miejsce, gdzie obecnie toczy się bitwa o klienta - konsumenta.

- Dzięki nowym narzędziom klasy SFA handlowcy przestają być wyłącznie wykonawcami zadań zlecanych im przez przełożonych i rejestratorami faktów, głównie z obszaru tzw. okołosprzedażowego, obejmującego m.in. przygotowanie i zbieranie danych oraz rejestrację zamówień. Na bazie dostępnych w systemie informacji oraz nowych funkcjonalności mogą oni w znacznie większym stopniu wpływać na strategię współpracy z danym punktem sprzedaży - zaznacza szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions. - Są w stanie zarówno "sprzedawać", jak i doradzać - wspólnie pracować nad rozwojem biznesu swojej firmy oraz klienta. A wszystko to, przy umiejętnym wykorzystaniu narządzi oraz szans rynkowych, prowadzi właśnie do wzrostu sprzedaży i coraz lepszych wyników - podkreśla.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!