Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

O 30 proc. spadła sprzedaż branży leasingowej

Według szacunków wartość środków oddanych w leasing wyniesie w tym roku ok. 23 mld zł, o 30 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większy spadek zanotują ich wyniki finansowe. Tylko z danych z czterech dużych spółek leasingowych wynika, że ich zysk netto spadnie o ponad 30 proc. w tym roku w porównaniu z 2008 r. Dla całej branży może to być nawet istotnie więcej - czytamy w Rzeczpospolitej.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 18-12-2009, 07:05

Już w ubiegłym roku spółki leasingowe miały niższy wynik niż jeszcze rok wcześniej. Jak wynika z danych GUS, zysk netto całej branży wyniósł 254,6 mln zł w 2008 r. i był o jedną czwartą niższy niż rok wcześniej - przypomina Rzeczpospolita.

Na wyniki firm leasingowych wpływa portfel zawartych umów w różnych okresach. W 2008 r. wzrost liczby i wartości nowych umów nie był duży, inaczej niż w 2007 r., ale wówczas dla odmiany marże były na bardzo niskim poziomie. Zastępowanie lepszego portfela słabszym następuje już więc od dwóch lat i w każdej firmie leasingowej przebiega inaczej. Jeśli oferowała niskie marże w 2007 r. i 2008 r., to po słabym 2009 r. jej wyniki będą bardzo kiepskie, a 2010 r. wcale nie musi przynieść poprawy, zwłaszcza że wpływ rezerw będzie jeszcze odczuwalny - zauważa gazeta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.129.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!