O 5 proc. spadła w lutym sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych
W lutym mniej kupowaliśmy żywności, napojów oraz wyrobów tytoniowych - wynika z danych GUS, do których dotarł Puls Biznesu. Spadek wyniósł niecałe 5 proc. Nie znaczy to jednak, że wszyscy stracili po 5 proc.

Powiązane tematy:
- Te dane mogą dotyczyć głównie hipermarketów. W Polsce, podobnie jak we Francji, widać, że klienci odchodzą od hipermarketów i zwracają się ku sklepom specjalistycznym. Zyskuje na tym Alma. W lutym cała nasza sieć rozwijała się w tempie około 25 proc., a sklepy porównywalne zwiększyły sprzedaż o 13-15 proc. - mówi Pulsowi Biznesu Jerzy Mazgaj, prezes Almy.
Z informacji Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że sprzedaż detaliczna w lutym zwiększyła się o zaledwie 0,1 proc. w porównaniu z lutym ubiegłego roku - podaje Puls Biznesu. Analitycy prognozowali 3,7-procentowy wzrost. W styczniu sprzedaż też była gorsza od oczekiwań (ekonomiści liczyli na wzrost o 5,3 proc., a sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 2,5 proc.).
