Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach jest trzydniowym cyklem debat i spotkań z udziałem 6000 gości z Polski i z innych krajów europejskich.

W blisko stu sesjach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (www.eecpoland.eu) weźmie udział kilkuset panelistów. Co roku mamy zaszczyt gościć komisarzy unijnych, premierów państw europejskich i przedstawicieli polskiego rządu. Każdy Kongres to spotkanie najważniejszych postaci świata polityki, biznesu, nauki i ekonomii. Tematyka sesji, debat i spotkań obejmuje najbardziej istotne kwestie dla rozwoju gospodarczego i społecznego Europy.

Redakcja czasopisma Rynek Spożywczy oraz portalu portalspozywczy.pl wraz z wydawcą - Grupą PTWP SA - zapraszają do udziału w sesjach oraz dyskusjach panelowych poświęconych zagadnieniom dotyczącym rynku spożywczego oraz handlu, które odbędą się 14 maja 2013 r. w hotelu Angelo w ramach V Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

W programie tegorocznego Kongresu przewidziano trzy debaty dotyczące rynku spożywczego i i sektora handlu.

Pierwsza nich to „Rynek spożywczy w Polsce" podczas tej debaty poruszymy m.in. kwestie dotyczące tego jaki wpływ na polski sektor spożywczy będą miały ostatnie problemy wizerunkowe branży w kraju i na świecie. Będziemy także mówić o niezwykle istotnych kwestiach w kontekście spowolnienia gospodarczego, takich jak konsolidacja, inwestycje i ekspansja zagraniczna rodzimych firm spożywczych. Omówimy kondycję polskiego sektora żywnościowego i perspektywy jego rozwoju. Zastanowimy się czy ostatnie afery nie wpłyną na zmianę trendów w eksporcie żywności i nie popsują planów rozwoju polskich przedsiębiorstw spożywczych za granicą. Zaproszeni eksperci i przedstawiciele firm będą debatować także na poprawy efektywności i konkurencyjności sektora spożywczego i handlowego, eksportu żywności czy żywności wysokoprzetworzonej, która może być szansą na zbudowanie marki i wyższe marże.

Kolejna debata nosi tytuł „Polski konsument 2020" i poświęcona zostanie zmianom w zwyczajach zakupowych polskich konsumentów. Zaproszeni goście postarają się odpowiedzieć na pytania: „czy Polacy są gotowi na produkty convenience?" oraz „czego polscy klienci oczekują od sklepów?". Omówione zostaną też takie obszary rynku, jak: zakupy w Internecie, trendy przyszłości (ekologia, zdrowie, etyka, wygoda), a także opakowania jako obszar do kreowania trendów konsumenckich.