Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Logistyka i infrastruktura wobec zmian w łańcuchach dostaw • Transport kolejowy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Obraźliwą reklamę łatwo zaskarżyć

Każdy łatwo i bezpłatnie może poskarżyć się na nieuczciwą lub obraźliwą reklamę do Komisji Etyki Reklamy, która oceni zasadność skargi. Średnio w przypadku 30-40 procent skarg, Komisja nakazuje zaprzestanie nadawania lub modyfikację reklamy.
  • Autor: PAP
  • Data: 26-07-2015, 11:00

"Składając skargę na reklamę, która może naruszać zasady etyczne, np. jest obrazoburcza, lub wprowadza w błąd, powinno się wskazać, o jaki produkt chodzi, podać jego nazwę, oraz gdzie i kiedy ta reklama się ukazała. Skarżący nie musi wskazywać naruszeń konkretnych przepisów Kodeksu Etyki Reklamy, musi jednak wskazać dlaczego uważa dany przekaz za nieetyczny" - powiedział PAP Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady Reklamy, przy której działa Komisja Etyki Reklamy.

Komisja - mówił Drozdowski - inaczej ocenia reklamy opublikowane np. w Playboy'u, a inaczej takie, które umieszczone są na ogromnym nośniku zewnętrznym. Czasem użycie odsłoniętego ciała wynika po prostu z charakteru produktu - np. w reklamach bielizny, jednak w wielu sytuacjach takie działanie może stanowić przedmiotowe traktowanie kobiet. Jako przykład wskazał reklamę napojów energetycznych, gdzie pod hasłem "Bądź grzeszny" na nośnikach reklamy zewnętrznej prezentowano zdjęcia modelek w mocno erotycznych pozach, co przypominało odważną reklamę bielizny. Komisja uznała, że dyskryminowały one kobiety i traktowały je przedmiotowo.

Protesty wzbudziły też np. internetowe reklamy rajstop dziecięcych, które pokazywały kilkuletnie dziewczynki wystylizowane na wampa, z przesadnym makijażem. Również w tym wypadku Komisja orzekła, że reklama narusza standardy, gdyż w sposób niezgodny z normami obyczajowymi przedstawia dzieci jak dorosłych, nadając im cechy seksualne.

Skargę na nieuczciwą lub obraźliwą reklamę można przesłać za pośrednictwem prostego formularza internetowego dostępnego na stronie Rady Reklamy, lub listownie. Jej złożenie jest bezpłatne, a przez cały proces jej rozpatrywania skarżący jest informowany, co dzieje się z jego wnioskiem.

Podstawą rozstrzygnięć jest sformułowany przez branżę Kodeks Etyki Reklamy, określający zasady, których powinno się przestrzegać przy tworzeniu przekazów reklamowych. Stanowi on np., iż nie powinno się motywować do zakupu produktu poprzez wykorzystywanie zdarzeń losowych, wywoływanie lęku lub poczucia strachu, wprowadzać w błąd jej odbiorców, zachęcać do aktów przemocy czy prezentować danych i wyników badań w niepoprawny metodologicznie sposób. Szczególne zasady obowiązują reklamy skierowane do dzieci oraz reklamy zawierające informacje ekologiczne, a także np. marketing bezpośredni i promocje.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!