• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ochronę środowiska wbudujmy w strategię rozwoju marki

Z działań na rzecz ochrony środowiska stwórzmy silny atut naszego przedsiębiorstwa - mówi w rozmowie z serwisem GOZ dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.
  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2021, 10:35
Ochronę środowiska wbudujmy w strategię rozwoju marki
Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka mówi o atutach przedsiębiorstwa, fot. Żelazna Studio
  • Działania na rzecz ochrony środowiska mogą stać się silnym atutem przedsiębiorstwa, budować jego wizerunek i pozycję na rynku.
  • Największe światowe marki już podejmują działania, które mają doprowadzić do ograniczenia wytwarzania plastiku i poliestru.
  • Edukujmy konsumentów, aby doprowadzić do powstania nawyków zakupowych służących ochronie środowiska naturalnego.

Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym podkreśla w rozmowie z serwisem GOZ, że w podnoszeniu świadomości ekologicznej Polaków ważną rolę do spełnienia mają producenci, szczególnie markowych produktów żywnościowych.

- Chodzi o edukację konsumentów, aby doprowadzić do powstania nawyków zakupowych służących ochronie środowiska naturalnego - tłumaczy.

Dodaje, że ważne jest również, aby doprowadzić do zmiany sposobu konkurowania firm na rynku. Jej zdaniem istotne staje się uczynienie z działań na rzecz ochrony środowiska silnego atutu przedsiębiorstwa, budującego jego wizerunek i pozycję na rynku. Przy takim podejściu ochrona środowiska wbudowana jest w strategię rozwoju marki.

- Największe światowe marki już podejmują działania, które mają doprowadzić do ograniczenia wytwarzania plastiku i poliestru i szeroko komunikują ten fakt. Na przykład, w ramach globalnej strategii Scale for Good, sieć McDonald’s wspólnie ze Starbucksem (odpowiadają łącznie za 4 proc. rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków) zobowiązała się, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu, bądź certyfikowanej produkcji, a także będą poddane temu recyklingowi później - mówi ekspertka.

- Można spodziewać się, że wbudowanie ochrony środowiska w strategie produktów markowych doprowadzi z czasem do „uwrażliwienia” konsumentów na zachowania firm wobec środowiska naturalnego - dodaje.

- Z czasem może nastąpić wzrost zapotrzebowania na pracowników znających i potrafiących zastosować instrumenty marketingu, np. ekologiczne opakowanie produktu, przekaz informacyjny dla praktycznych działań przedsiębiorstwa oraz wykorzystać ekologiczne postawy klientów z korzyścią dla firmy. Otworzyć to powinno nowy rozdział w konkurowaniu firm - podsumowuje dr Urszula Kłosiewicz-Górecka.

***

26 kwietnia w portalspozywczy.pl ruszył serwis „Gospodarka Obiegu Zamkniętego”. Od lat poruszamy sprawy związane z zieloną gospodarką i widzimy, że cieszą się one coraz większym zainteresowaniem. Dlatego postanowiliśmy stworzyć odrębne miejsce, w którym publikujemy artykuły dotyczące różnorodnych obszarów GOZ, takich jak m.in. Europejski Zielony Ład, strategia "Od pola do stołu", ograniczenie śladu węglowego, zielone łańcuchy dostaw, recykling, redukcja plastiku, niemarnowanie żywności, rolnictwo ekologiczne, efektywność energetyczna, system depozytowy, Single Use Plastics, ROP, OZE, panele fotowoltaiczne, zero waste i less waste. Zapraszamy Państwa do częstego zaglądania na nasze łamy. Życzymy miłej i inspirującej lektury!

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!