• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Odpowiedzialnie i w trendach - tak trzeba produkować żywność

Zapewnienie jakościowej żywności w przystępnej cenie, ale także odpowiedzi na trendy i troska o środowisko naturalne – to główne wyzwania i dylematy, z którymi zmierzają się obecnie firmy z branży żywnościowej.
  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-12-2019, 09:25
Odpowiedzialnie i w trendach - tak trzeba produkować żywność
fot. unsplash.com

Rolnictwo i przemysł spożywczy w Polsce w szybkim tempie reagują na nowe trendy. Coraz częściej wykorzystują także nowe technologie, aby usprawnić produkcję, ale też zaspokoić rosnące wymagania konsumentów, którzy chętniej sięgają po produkty certyfikowane, bezpieczne dla otoczenia i powstałe w poszanowaniu środowiska, ekologiczne oraz funkcjonalne i innowacyjne. Nowe rozwiązania to szansa dla polskich producentów żywności na zyskanie przewagi konkurencyjnej na rynkach zagranicznych. Obowiązujące na rynku żywnościowym megatrendy mocno wpływają także na kierunek rozwoju gastronomii, która jednocześnie staje się coraz silniejszą gałęzią polskiej gospodarki.

Jednym z największych obecnie wyzwań dla producentów żywności, nie tylko w Polsce, są zmiany klimatyczne i ochrona środowiska naturalnego. Przemysł spożywczy ma ogromny wpływ na środowisko i zużycie zasobów, ponieważ kupuje około 70 proc. wszystkich surowców rolnych, przy produkcji których wykorzystywane są zasoby naturalne naszej planety. W związku z tym na branży spożywczej spoczywa bardzo duża odpowiedzialność za zrównoważone wykorzystania zasobów naturalnych oraz produkcję, która nie powinna wpływać na degradację środowiska naturalnego. Firmy muszą już dzisiaj uwzględniać także w swoich strategiach zasady wynikające z tzw. gospodarki w obiegu zamkniętym, poprzez np. użycie zarówno opakowań w pełni nadających się do recyklingu. Znaczenie tego zjawiska widać także w podejściu konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na sposób, w jaki dana firma przeprowadza proces produkcyjny oraz skąd pochodzą surowce i w co opakowane są produkty. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ferdynand Barbasiewicz 2019-12-27 17:07:17

    Szanowni Przyjaciele, mikroskop elektronowy, który powiększa 3 miliony razy Amerykanie wprowadzili do badań molekularnych dopiero w 2007 roku. Proszę nieokłamywać ludzi badaniami z lat 60 - tych XX wieku. Dopiero od kilku lat prowadzi się kwantyfikację diagnostyczną molekularnych czynników krwi produkowanych w komórkach organizmu ludzkiego na wszystkich poziomach endogennych. Na tak atrakcyjne wynalazki musimy poczekać, gdy będzie mikroskop zdolny powiększyć rozmaz krwi ponad 10 milionów razy. Proszę przyjąć do wiadomości, że nie ma badań na poziomie submolekularnym. Z wyrazami szacunku do ostrożności wobec wynalazków żywieniowych produkowanych poza organizmami zwierząt lub flory bakteryjnej w roslinach. Z życzeniami noworocznymi dla dobra zdrowia, - Ferdynand Barbasiewicz, autor metody molekularnej biocybernetycznej klawiterapii, nie inwazyjna.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!