• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Odzyskanie opóźnionych należności to sposób na przetrwanie kryzysu w firmie

Zamrożenie gospodarki przez pandemię postawiło w trudnej sytuacji wiele przedsiębiorstw. Oprócz ograniczenia działalności, firmy muszą zmagać się także z innym problemem, który był powszechny na polskim rynku już przed pandemią. Mowa o zatorach płatniczych. Eksperci Związku Przedsiębiorstw Finansowych radzą, jak utrzymać płynność finansową w trudnym gospodarczo czasie.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-12-2020, 12:59
Odzyskanie opóźnionych należności to sposób na przetrwanie kryzysu w firmie
Odzyskanie opóźnionych należności to sposób na przetrwanie kryzysu w firmie /fot. PTWP

Sytuacje, w których przedsiębiorcy nie otrzymują zapłaty w terminie, są szczególnie dotkliwe dla małych i średnich przedsiębiorstw, które często nie mają rezerwy finansowej. Zamrożenie znacznych środków na rachunkach ich partnerów biznesowych uniemożliwia inwestycje, regulowanie w terminie zobowiązań do ZUS czy US, spłatę kredytów czy płacenie rachunków, np. za energię. Brak płynności finansowej powoduje również problemy z terminowym wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom.

Wszystko to w konsekwencji może doprowadzić nawet do zawieszenia lub zamknięcia firmy. W trudnych czasach pandemii przedsiębiorcy powinni więc przyjmować postawę ograniczonego zaufania. Sposobem na utrzymanie płynności finansowej jest natychmiastowe reagowanie na opóźnienia, a także korzystanie z pomocy firm windykacyjnych.

- Przedsiębiorstwa korzystają z usług firm windykacyjnych, ponieważ te mają więcej narzędzi, aby zmotywować osobę zadłużoną do spłaty należności, np. są w stanie przygotować wygodny harmonogram spłaty, adekwatny do kondycji firmy. Doświadczenie i wiedza ekspertów z firm windykacyjnych stanowią dobrą perspektywę dla odzyskania długów i poprawy sytuacji firmy- wierzyciela, która zwróciła się z prośbą o pomoc do specjalistów – mówi Marcin Czugan, Prezes Zarządu Związku Przedsiębiorstw Finansowych, organizacji, która realizuje kampanię Windykacja? Jasna Sprawa!

Jedne długi pociągają za sobą kolejne

Analizy potwierdzają1, że jeszcze przed pandemią firmy deklarowały wzrost skali problemów z terminowym egzekwowaniem należności od klientów. Dla 1/3 przedsiębiorców nieregularna spłata należności przez kontrahentów oznacza problemy z obsługą własnych zobowiązań. Z kolei 1/4 wskazuje na konieczność zaniechania nowych inwestycji, 10 proc. musi ograniczyć zatrudnienie lub redukować fundusz wynagrodzeń, a 5 proc. myśli o podniesieniu cen towarów lub usług.

- Terminowe regulowanie należności to „być albo nie być” dla wielu firm. Utrata płynności finansowej, to dla małego, rodzinnego przedsiębiorstwa konieczność zawieszenia działalności, a dla pracowników – utrata miejsc pracy. Bardzo istotne w tym przypadku jest także bieżące monitorowanie płatności i szybkie reagowanie na jakiekolwiek opóźnienia – dodaje Marcin Czugan.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!