Około 50 firm będzie reprezentować Polskę na wystawie Expo 2020 w Dubaju
- Autor: PAP
- Data: 22-12-2018, 09:41

Jak tłumaczył PAP, w partnerstwie z PAIH m.in. wyposażą one pawilon polski oraz zadbają o oprawę widowiska promującego nasz kraj.
"Mamy już zaawansowane rozmowy z firmą architektoniczną, która wygrała konkurs na polski pawilon, jednocześnie w drugim planie ogłaszamy kolejne konkursy dla firm, które chciałyby pokazać swoje produkty podczas wystawy światowej w naszym pawilonie" - zaznaczył Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Światowej Wystawy Expo 2020 i szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która odpowiada za udział Polski w Expo.
Szef PAIH zaznaczył, że wprawdzie aktualny nabór firm do programu partnerskiego światowej wystawy w Dubaju już się skończył, ale w 2019 r. będą ogłaszane kolejne.
"Jeżeli spotykamy przedsiębiorstwo, które naszym zdaniem ma potencjał, robi produkty określonej jakości, z fajnym designem, na pewno zaproponujemy jej udział w światowej wystawie w Dubaju" - powiedział. I dodał: "organizatorzy wystawy nie narzucają nam twardych limitów co do liczby firm czy instytucji, które mogłyby zostać wyeksponowane w pawilonie".
Jak powiedział Pisula, Agencja nawiązała już współpracę z ok. 50 firmami, których produkty i usługi będą promować nasz kraj w Dubaju. "Są to przedsiębiorstwa reprezentujące wiele marek od odzieżowych przez żywnościowe, technologiczne, IT po biżuterię" - wyjaśnił. Tłumaczył, że PAIH nie ujawnia jeszcze nazw partnerów ze względu na toczące się konsultacje nad szczegółowym charakterem współpracy.
Dodał, że na wystawie zaprezentujemy się jako państwo, które bardzo rozwinęło się technologicznie i gospodarczo.
W pierwszym kwartale 2019 roku, jak zapowiedział Pisula, PAIH ogłosi przetarg na generalnego wykonawcę pawilonu, który nie tylko go wybuduje, ale i rozbierze.
"Będziemy się starali ten pawilon zaprojektować tak, żeby po wystawie nie uległ zniszczeniu. Tylko żeby mógł zostać rozmontowany i służyć Polakom jeszcze wiele lat. Jego design jest na tyle atrakcyjny, że będzie wart zachowania. Już teraz zgłaszają się regiony, instytucje, które chciałyby go wykorzystać po zamknięciu wystawy w ZEA" - wskazał.
Polskie firmy, jak podkreślił, są zainteresowane ZEA zarówno jako rynkiem docelowym, który uchodzi za bardzo zasobny, jak również jako potencjalnym kanałem dystrybucji w regionie MEASA, który obejmuje obszar Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej. "Dubaj jest brokerem, hurtownią rozliczającą i obsługującą transakcje handlowe związane z Afryką i Indiami" - zaznaczył.

Powiązane tematy:
-
Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze da nowe możliwości ekspansji
-
PAIH o Ukrainie: Wiele firm zaliczy spadek obrotów
-
PAIH udostępni biura ukraińskim firmom za darmo
-
PAIH: Na Ukrainie działa ponad 1 tys. polskich firm
-
Obroty handlowe Polski z Rosją wyniosły ponad 23 mld dol.
-
Zagraniczne firmy zwiększają inwestycje w Polsce
-
Były doradca Andrzeja Dudy nowym członkiem zarządu PAIH
-
We wtorek Polski Dzień na Expo w Dubaju
-
Mlekovita w swoją misję wpisuje promocje polskości
-
Polska 4. co do wielkości partnerem gospodarczym Węgier
komentarze (0)