Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Omnichannel zwiększył popyt na usługi logistyczne

Oczywiście można zidentyfikować kilka obszarów, gdzie szczególnie zwiększył się popyt na usługi logistyczne. Jednym z najważniejszych jest jeszcze szybszy rozwój strategii wspierającej klientów w rozwijaniu kanałów omnichannel - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic Central Europe.

Omnichannel zwiększył popyt na usługi logistyczne
Anna Galas, FM Logistic

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 21-07-2020, 14:03

- W obecnej sytuacji, gdy konsumenci w dużej mierze przenieśli swoje zakupy do sieci, firmy oczekują od operatorów logistycznych wzmocnienia działań również w innych niż tradycyjne kanałach sprzedaży. Wiąże się to z wprowadzeniem zmian związanych z obsługą zamówień, modyfikacją procesów i infrastruktury magazynowej. Na swoim przykładzie zauważyliśmy wzrost zamówień w kanale e-commerce zwłaszcza w sektorze artykułów spożywczych, ale obserwujemy też szybkie ruchy w firmach specjalizujących się w dostawach zakupów pod drzwi finalnego konsumenta – mówi Anna Galas.

W FM Logistic mając już doświadczenie w obsłudze e-commerce mogliśmy łatwo i szybko dostosować operację do rosnących wolumenów w tym kanale sprzedaży. - W ten sposób „pod jednym dachem” mogliśmy obsługiwać zarówno kanał tradycyjny, jak i e-commerce wypracowując jednocześnie synergię w obszarze operacji i kosztów. Nasi klienci bardzo to docenili wielokrotnie dziękując nam za sprostanie temu wyzwaniu – podkreśla.

 Innym zjawiskiem, które obserwujemy to wzrost popytu na powierzchnie magazynowe. Klienci decydowali się na uruchomienie magazynów buforowych, składowanie większych ilości towarów na wypadek konieczności zamknięcia produkcji lub magazynu pierwotnego.

- Z drugiej strony natomiast widzimy zmniejszenie zapotrzebowania na usługi copackingowe. Zestawy takie nie miały większego znaczenia dla konsumentów robiących zakupy w pierwszych dniach pandemii, makarony czy napoje sprzedawały się w dużych ilościach bez konieczności stosowania specjalnych opakowań promocyjnych, które powstają w copackingu. Należy się jednak spodziewać, że wraz z normalizacją sytuacji to się zmieni – uważa Anna Galas.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Galas RSS ALERT    /    FM Logistic RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT    /    copacking RSS ALERT    /    usługi logistyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!