Opakowania convenience muszą nadążać za coraz szybszym tempem życia
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 16-05-2017, 13:35

We współczesnym, zawrotnym tempie życia planowanie przyrządzania posiłków nie zawsze jest możliwe. Dlatego chętnie korzystamy z każdej możliwości, by zjeść zarówno szybko, jak i zdrowo. Odpowiedzią rynku jest rosnąca popularność żywności oraz sklepów convenience. Według raportu „Polski Rynek Handlu Spożywczego w latach 2010-2020” opracowanego przez firmę doradczą Roland Berger, tempo wzrostu segmentu convenience będzie 3-krotnie szybsze niż całego rynku spożywczego. Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat wzrośnie o 12,5-proc. średniorocznie. Przekłada się to na branżę opakowań, która również coraz bardziej wpisuje się w ten trend. Opakowania typu convenience kładą bowiem główny nacisk na prostotę i wygodę. Mogą to być np.: mniejsze gramatury porcji czy też możliwość podgrzania dania w opakowaniu – bez konieczności przekładania go na talerz.
Zdaniem Wojciecha Kochańskiego, ekspert z DNB Bank Polska S.A., Polacy coraz częściej sięgają po produkty convenience. Jego zdaniem to konsekwencja szybszego trybu życia oraz rosnącej liczby jednoosobowych gospodarstw domowych.
komentarze (0)