• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Opakowanie powinno przykuć uwagę kupującego

W czasach, gdy na rynku produktów jest w bród, dobre opakowanie powinno przykuć uwagę kupującego na tyle długo, by miał czas na podjęcie decyzji o zakupie - pisze Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 27-02-2009, 13:51

Dobry projekt opakowania powinien być szczególnie ważny dla małych firm, które nie mogą sobie pozwolić na kosztowne wsparcie reklamowe swoich produktów. - W ich wypadku to jedyny sposób na wyróżnienie produktu na półce - podkreśla Katarzyna Jeżowska zajmująca się wzornictwem przy Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie.

Według dziennika "RP" polskie firmy nie dostrzegają jeszcze, jak potężnym orężem w zdobyciu odbiorcy jest opakowanie. A może przecież sprawić, że średni produkt sprzeda się świetnie. Źle dobrane pogrzebie natomiast szanse na sukces najwyższej jakości produktu. By podbić rynek, współczesne opakowania wspólnie tworzą artyści plastycy, pracownicy marketingu oraz działy produkcji.

Choć specjaliści od designu i sprzedaży od lat przekonują, że opakowanie to podstawowe narzędzie marketingowe, zaniedbuje je większość polskich producentów. Po to, by nadać odpowiednią rangę opakowaniu, na uczelniach powstają więc wydziały kształcące specjalistów z dziedziny sztuki użytkowej i wzornictwa przemysłowego. Powołuje się do życia instytucje promujące wzornictwo przemysłowe, ułatwiające kontakty między producentami a twórcami.

Wszystkie dane europejskie wskazują, że nakłady poniesione na design zwracają się szybko i wielokrotnie. Stosunkowo łatwo można je przenieść z kosztów wdrożenia na produkcję, podpisując umowę tantiemową, którą chętnie proponują zespoły. Wzornictwo opakowań to wąska specjalizacja projektowania. Jest bardzo związana z wymaganiami rynku i marketingiem. Designerzy radzą, by efektownym pudełkiem, puszką czy etykietą podkreślić wyjątkową jakość i dobrą cenę produktu, bo to najprostszy sposób na klienta. Opakowanie to nie tylko nazwa produktu, jego skład i wymiary. To także emocje towarzyszące kupującemu.

- Kolor, czcionka, wielkość napisów, kształt i rodzaj materiału, z którego wykonamy opakowanie, pozwalają kształtować opinie kupującego o produkcie znajdującym się wewnątrz. O tym, czy warto przeznaczyć swoje pieniądze na zakup właśnie tego produktu, a nie tego leżącego tuż obok, sprzedawanego przez konkurencję - wyjaśnia Marek Kuśnierz. Projektując opakowanie, oprócz strony wizualnej i estetycznej musimy wziąć pod uwagę również wiele innych czynników, np. kwestie pakowania zbiorczego do transportu, trwałość, podatność na warunki panujące w miejscu ekspozycji.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!