Opakowanie premium to przede wszystkim jakość surowców
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 23-11-2015, 11:57

Łacińskie 'praemium' oznaczało nagrodę lub korzyść uzyskiwaną jeszcze przed zakupem, w tym sensie znane jest już od siedemnastego wieku. W połowie dwudziestego zaczęło być kojarzone po prostu z wysoką jakością, i w tym znaczeniu używamy go obecnie. – Dzisiaj nie ma już chyba produktu, który nie miałby wersji premium. To rodzaj lustrzanego odbicia przeciwnego trendu, czyli ścinania kosztów i wszelkiego rodzaju produktów ekonomicznych. Dzisiaj nawet prostą ofertę czy produkt można otrzymać w wielu wersjach, od tej stawiającej na niskie koszty (i chwalącej się tym) po tę bezkompromisową, wybieraną ze względu na jakość (i oczywiście prestiż, który wiąże się często z dobrą reputacją) – tłumaczy Mariusz Słowik, twórca i właściciel Owocni.pl.
Eksperci z branży opakowań są zdania, że konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania produktów spożywczych w sposób nieświadomy. Podobno decyzja zakupowa podświadomie podejmowana jest w ciągu pierwszych 2-3 sekund od obejrzenia półki z produktami. Jeżeli dane opakowanie nie zwróci na siebie uwagi konsumenta w tym krótkim czasie, zdecyduje się on inny produkt. Dla producentów opakowań i żywności premium jest to ogromne wyzwanie, zwłaszcza, że segment premium jest niezwykle wymagający…
komentarze (0)