Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Outsourcing logistyczny niesie za sobą ryzyko

Największe ryzyko, to utrata kontroli nad przebiegiem procesów logistycznych. W przypadku błędów i niedociągnięć zlecający naraża się nie tylko na straty finansowe, ale i utratę reputacji. Dlatego już sama konieczność podjęcia decyzji, która może okazać się tak dotkliwa w skutkach, potrafi działać zniechęcająco - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Paulina Motylewska z firmy PAGO.

Outsourcing logistyczny niesie za sobą ryzyko

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 21-10-2010, 11:01

Dlatego też wybór operatora logistycznego powinien być dokonywany w oparciu o kryteria jakościowe i globalne koszty zarządzania łańcuchem dostaw, a nie wybiórcze ceny wybranych usług cząstkowych. Wdrożenie rozwiązań opartych na outsourcingu wymaga także dostosowania standardów przepływów informacyjnych i integracji systemów informatycznych, co bywa czasochłonne i kosztowne. Jednakże w aspekcie poprawy efektywności i optymalizacji kosztów logistycznych w szerszym horyzoncie czasowym, korzyści z takiego wdrożenia są bezdyskusyjne. Na etapie planowania konieczne jest także podzielenie się wieloma informacjami o charakterze poufnym. Jest to jednak o tyle istotne, że trafne planowanie procesów wymaga odpowiedniego rozpoznania i zrozumienia wzajemnych oczekiwań, zarówno w kontekście zakresu, sposobu, czasu realizacji oraz kosztów obsługi logistycznej - mówi Paulina Motylewska.

Analiza strategii dystrybucji realizowanych przez firmy funkcjonujące w dzisiejszych realiach gospodarczych jasno dowodzi, iż nie istnieje uniwersalny, jedyny słuszny model. Obok przedsiębiorstw inwestujących we własne zasoby, znajdują się firmy, zdecydowane oddawać w zarządzanie podmiotom zewnętrznym coraz bardziej złożone i kompleksowe procesy biznesowe. - Trend ten nasila dynamika i kierunek zmian rynkowych, wymuszających silniejszą integrację wewnątrz łańcucha dostaw oraz poszukiwanie coraz efektywniejszych metod działania. Przesłanki te jasno dowodzą, iż outsourcing usług logistycznych zyskuje i dalej będzie zyskiwać na znaczeniu - zaznacza Paulina Motylewska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paulina Motylewska RSS ALERT    /    Pago RSS ALERT    /    outsourcing RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • obserwator 2010-10-21 11:12:26
    Śliczna ta Pani Paulina.....
  • Taxi-gsm 2010-10-22 10:34:56
    Photoshop i każdy jest śliczny, choć brak jeszcze filtrów na inteligencji. Pani Paulino jakie to przesłanki jasno dowodzą, iż outsourcing usług logistycznych zyskuje i dalej będzie zyskiwać na znaczeniu? Chyba, że dla firm świadczących te usługi. Obecnie outsourcing, to nic innego jak haracz za wyzbycie się jednych problemów i zakup innych. Outsourcing w 60% to moda i zachowania korporacyjne (maja inni to i muszę mieć), w 25% znaleźć można przesłanki merytoryczne, a w 15% to tak jakoś wyszło.Koszty logistyki i tak pokrywa klient.
  • Vincent 2010-10-22 14:57:51
    Byłoby dziwnym gdyby pani Paulina M. mówiła, że tendencja korzystania z outsourcingu, w kanale szeroko pojętej logistyki, jest degresywna. Wszak jest przedstawicielem firmy z tego właśnie kanału. Niemniej, słusznie, zwróciła uwagę, że organizacje mają wybór i od obranej strategii oraz modelu, zależy decyzja o sposobie dystrybuowania produktów. Innymi słowy mówiąc, każdy Cyryl ma swoje metody... :-)))

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!