Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

P&G wprowadzi opakowania nadające się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-01-2019, 08:37
P&G dołącza z 11 markami do przyjaznej środowisku i sprzyjającej wygodzie zakupów
e-commerce'owej platformy Loop, zainicjowanej przez Terracycle.
P&G wprowadzi opakowania nadające się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania
Fot. mat. pras.

Spółka Procter & Gamble ogłosiła plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów. W ramach współpracy z Loop™, platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę TerraCycle, międzynarodowego lidera w sektorze recyclingu, P&G wprowadziło także nowe rozwiązanie działające w myśl zasady „odbieraj i przetwarzaj”, które przyczyni się do wyeliminowania odpadów. Wiele globalnych marek P&G, takich jak Pantene, Tide, Cascade oraz Oral-B jeszcze w tym roku będzie dostępnych na tej innowacyjnej platformie.

Loop to narzędzie zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem platformy jest poprawa efektów oddziaływania na środowisko i standardów w zakresie zakupów w porównaniu ze stosowanymi obecnie w e-commerce. Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania. Serwis Loop oferuje także możliwość odbioru zużytych produktów bezpośrednio od konsumentów w celu ich ponownego przetworzenia lub użycia. P&G to pierwszy producent produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.

O współpracy P&G i Loop poinformowano podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos. Jest to kolejny krok na drodze do realizacji celów w obszarze dbałości o środowisko, zawartych Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030 spółki P&G, a także dowód na zaangażowanie w działania, które pozwolą przekuć ekologiczne idee w codzienne czynności. Przykładem działań P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym są opakowania head & shoulders wykonane w 100 % z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR - post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50% PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku oraz wiele innych. Długofalowa strategia  zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.

Zespół naukowców i inżynierów P&G opracował innowacyjne rozwiązanie obejmujące proces produkcji, pakowania i dystrybucji, które z pewnością podbije serca konsumentów i pozwoli im z łatwością dokonywać świadomych, przyjaznych dla środowiska wyborów. Jedenaście marek P&G znajdzie się na platformie Loop w jednym z trzech formatów. Działanie systemu Loop zostanie przetestowane, a następnie zoptymalizowane na bazie wniosków wyciągniętych po pilotażowym jej uruchomieniu, zaplanowanym na połowę 2019 r. - w Paryżu i Nowym Jorku.

Dla produktów takich jak Pantene, Tide, Cascade, czy Crest opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym luksusowe pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!