Nowe projekty są odpowiedzią na oczekiwania rynku, w tym dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce, która w związku z ciągłym umacnianiem swojej pozycji i dalszą ekspansją potrzebuje dobrze zlokalizowanych magazynów, także w granicach administracyjnych największych aglomeracji, aby móc jak najszybciej dostarczać zamówienia do klientów końcowych.

- Dostrzegamy ogromny potencjał rynku magazynowego w regionie Mazowsza. Wg analiz rynkowych już teraz blisko ¼ powierzchni magazynowej dla branży logistycznej jest ulokowana właśnie tutaj.1 Decyzję o powiększeniu naszego portfolio o tereny przeznaczone dla logistyki miejskiej podjęliśmy ze świadomością rosnącej popularności zamówień on-line i coraz wyższych wymagań konsumentów dotyczących czasu dostawy. W tym kontekście ważne jest lokowanie centrów dystrybucji jak najbliżej klienta końcowego. Centralne położenie nabytych przez P3 działek, bardzo dobra infrastruktura w ich pobliżu oraz możliwość dotarcia do ponad 2,6 mln potencjalnych klientów docelowych mieszkających w aglomeracji warszawskiej, są odpowiedzią na potrzeby coraz większego grona naszych najemców - mówi Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce

Grunty, które zasiliły portfolio P3, znajdują się w strategicznych lokalizacjach. Planowane na nich obiekty wielu firmom pozwolą na usprawnienie ostatniego etapu łańcucha dostaw coraz częściej decydującego o ich przewadze konkurencyjnej. Położenie inwestycji po dwóch przeciwnych stronach miasta pozwoli obsłużyć cały obszar aglomeracji warszawskiej i okolic. Pierwszy z parków – P3 Warsaw I powstanie przy południowej granicy Warszawy, w gminie Lesznowola, oddalonej o ok. 13 km od obwodnicy i 8 km od drogi ekspresowej S8. Projekt zakłada realizację dwóch budynków BTS o łącznej powierzchni ponad 80,000 m2. Obiekty będą miały ponadstandardową wysokość 12 m w świetle oraz zwiększoną nośność posadzki - 7,5 t/mkw.

Z kolei teren, na którym powstanie park P3 Warsaw II, znajduje się przy ul. Faradaya w Warszawie. Obszar ten jest bardzo dobrze skomunikowany z innymi rejonami Warszawy dzięki przystankom linii autobusowych i tramwajowych oraz drogi ekspresowej S8. Dwa obiekty typu BTS będą miały łączną powierzchnię 24,000 m2. Ich wysokość w świetle wyniesie 10 m, a nośność posadzki 5t/mkw. Minimalna wielkość wynajmowanych jednostek wyniesie 1,350 m2.