Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

PAH: Pandemia nasiliła niedożywienie. To duży potencjał dla współpracy z firmami handlowymi i spożywczymi (wywiad)

Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że ze względu na ekonomiczne skutki pandemii liczba osób wymagających wsparcia żywnościowego może się na świecie podwoić w 2020 roku i wynieść blisko 270 milionów. Np. w Somalii, Sudanie Południowym, Jemenie, a nawet Ukrainie, niedożywienie jest dużym problemem. Teraz w czasie pandemii ten problem znacznie się nasilił. - Widzimy zatem duży potencjał we współpracy z sieciami handlowymi i firmami spożywczymi - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Barbara Wiśniewska, specjalistka ds. współpracy z biznesem w Polskiej Akcji Humanitarnej.

PAH: Pandemia nasiliła niedożywienie. To duży potencjał dla współpracy z firmami handlowymi i spożywczymi (wywiad)
Sudan Południowy, w czasie pandemii fot. PAH

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 23-09-2020, 11:52

Portalspozywczy.pl: Jak polska branża spożywcza i handlowa mogłaby pomóc PAH? Jakiego rodzaju współpraca i pomoc mogłaby wchodzić w grę zarówno ze strony producentów rolno-spożywczych, jak i sieci handlowych?

Barbara Wiśniewska, specjalistka ds. współpracy z biznesem w Polskiej Akcji Humanitarnej: Dla nas współpraca z partnerami biznesowymi jest niezwykle istotna, bo to właśnie dzięki niej możemy nieść pomoc ludziom cierpiącym z powodu kryzysów humanitarnych. Form współpracy może być wiele np. wspólnie zorganizowana akcja, tak jak w przypadku współpracy z siecią Auchan i Kaufland. Może ona też przybierać inne postacie.

Jakie?

Już wyjaśniam – w sieciach handlowych częstym modelem współpracy jest sprzedaż produktu dedykowanego, z którego część dochodu przeznaczana jest na wsparcie działań PAH w Polsce i za granicą. Można też przekazywać część utargu z jednego dnia. Producenci mają również możliwość przekazywania swoich produktów spożywczych, ale to dotyczy tylko działań prowadzonych w Polsce, ponieważ nieopłacalne jest z punktu widzenia działań humanitarnych transportowanie ich do innych krajów. Chociażby koszty logistyczne takiego przedsięwzięcia byłyby po prostu za wysokie.

Widzimy zatem duży potencjał we współpracy z sieciami handlowymi i firmami spożywczymi. W krajach, gdzie prowadzimy stałe misje, czyli m.in. w Somalii, Sudanie Południowym, Jemenie, a nawet Ukrainie, niedożywienie jest dużym problemem, a teraz w czasie pandemii ten problem znacznie się nasilił. Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że ze względu na ekonomiczne skutki pandemii, liczba osób wymagających wsparcia żywnościowego może się w tym roku na świecie podwoić i wynieść blisko 270 mln!

Jakie są potrzeby ze strony PAH i jej podopiecznych? Jakiego rodzaju produkty czy też producenci są najbardziej poszukiwani?

Potrzeby PAH to potrzeby osób, którym pomagamy. Ponieważ niesiemy pomoc w wielu krajach, nie tylko w Polsce, najbardziej odpowiednią formą pomocy są darowizny pieniężne. Dzięki nim możemy bezpośrednio na miejscu lub w krajach ościennych kupić to, co jest potrzebne i zatrudnić miejscowych fachowców, dzięki czemu wspomagamy też lokalny rynek. Inną formą pomocy jest darowizna rzeczowa, jednak, jak wspomniałam, tylko na terenie Polski, czy też świadczenie nieodpłatnych usług na rzecz PAH.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    firmy spożywcze RSS ALERT    /    Polska Akcja Humanitarna RSS ALERT    /    PAH RSS ALERT    /    Barbara Wiśniewska RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT    /    Henkel RSS ALERT    /    Electrolux RSS ALERT    /    niedożywienie RSS ALERT    /    niedożywienie na świecie RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    akcje pomocowe RSS ALERT    /    brak wody RSS ALERT    /    susza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!