PAIH: 20 polskich innowatorów zawalczy o kontrakty na Hannover Messe 2019
20 polskich firm, projektujących rozwiązania dla przemysłu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, weźmie udział w rozpoczynających się w poniedziałek największych targach przemysłowych świata - Hannover Messe 2019, podczas których stoisko narodowe uruchomi Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
"Targi w Hanowerze to doskonała okazja do długofalowej promocji polskiej myśli na arenie międzynarodowej i budowania silnych polskich marek. Pokazujemy, że Polska jest źródłem najnowszych technologii" - powiedział wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński, który w poniedziałek otworzy Polskie Stoisko Narodowe na Hannover Messe 2019.
Podkreślił, że zwiększenie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki oraz eksportu towarów i usług zaawansowanych technologicznie to jedne z kluczowych zadań resortu. "Zależy nam przede wszystkim na wzmocnieniu obecności polskiej oferty w miejscach już dobrze nam znanych i odważnym wchodzeniu polskich przedsiębiorców na nowe pozaeuropejskie rynki. Dlatego jesteśmy obecni na Hannover Messe, najważniejszych na świecie targach przemysłowych" - zaznaczył wiceszef MPiT.
Polscy przedsiębiorcy po raz trzeci będą "walczyć o nowe kontrakty" na przygotowanym przez PAIH stoisku narodowym w Hanowerze. W 2017 roku Polska debiutowała na targach, uczestnicząc w nich jako kraj partnerski. W 2019 roku podczas Hannover Messe nasze stoisko będzie sąsiadować ze szwedzkim. Państwo to jest krajem partnerskim tegorocznych targów, które potrwają do 5 kwietnia.
Jak przypomniana PAIH, organizowane od 1947 roku targi Hannover Messe, są największym wydarzeniem targowym sektora przemysłowego świata. Co roku wydarzenie przyciąga ponad 220 tys. odwiedzających i 6,5 tys. wystawców. W trakcie tygodniowych targów odbywa się ponad 1,4 tys. wydarzeń: premier produktów, konferencji, debat czy warsztatów. Targi służą prezentacji najnowszych trendów i technologii produkcyjnych.
Tematem przewodnim tegorocznych targów jest wykorzystanie Sztucznej Inteligencji (AI) w przemyśle 4.0, a wydarzenie odbywa się pod hasłem "Integrated Industry - Industrial Intelligence" (Zintegrowany Przemysł - Inteligentne Technologie Przemysłowe).
"Sztuczna inteligencja może całkowicie zmienić produkcję. Polskie firmy są gotowe do wzięcia udziału w tej nowej rewolucji przemysłowej" - ocenił Łukasz Chrabański, szef biura PAIH w Niemczech. Chrabański zwrócił uwagę, że teleinformatyka (czyli ICT) to jedna z polskich specjalności eksportowych, udział sektora ICT oszacowano na ok. 8 proc. polskiego PKB. "Coraz więcej firm w Polsce, zwłaszcza z segmentu MŚP projektuje rozwiązania z wykorzystaniem tak zaawansowanych technologii, jak rozszerzona rzeczywistość czy komputery kwantowe, które można wykorzystać w przemyśle" - powiedział.
