Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

PAIH: przyjmuje zgłoszenia firm, które chcą wziąć udział w największych targach importowych w Chinach

Największe targi importowe w Chinach CIIE to najlepsza okazja do promocji polskich produktów i know-how w Państwie Środka - wskazał PAP Andrzej Juchniewicz z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dodał, że mimo pandemii, władze zamierzają zorganizować targi zgodnie z planem.

PAIH: przyjmuje zgłoszenia firm, które chcą wziąć udział w największych targach importowych w Chinach
fot. unsplash.com

Do 17 lipca Polska Agencja Inwestycji i Handlu przyjmuje zgłoszenia przedsiębiorców, którzy chcą wziąć udział w misji biznesowej na największe targi importowe w Chinach - China International Import Expo (CIIE). Impreza ma się w tym roku rozpocząć 5 listopada.

Jak podkreślił szef biura handlowego PAIH w Szanghaju, "CIIE to najlepsza okazja do promocji polskich produktów i know-how w Chinach". "Już widzimy, że obecność na poprzednich targach przyczyniła się do zwiększenia rozpoznawalności marki +Polska+ w Państwie Środka" - wskazał.

Dodał, że na podstawie "aktualnie obowiązujących rozwiązań oraz nieoficjalnych informacji, można przyjąć, że wjazd do Chin na początku listopada, kiedy mają się odbywać targi, będzie już możliwy" - powiedział ekspert PAIH.

Wskazał, że podobnie, jak inne kraje w regionie, Chiny prawdopodobnie utrzymają obowiązkową 14-dniową kwarantannę do połowy października tego roku. "Mając na uwadze ogromne znaczenie, jakie przywiązuje do targów CIIE chiński rząd centralny, należy się spodziewać, że będzie się on starał ułatwić wjazd wystawcom targowym przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka napływu osób zarażonych COVID-19" - powiedział. Być może wystawcy targowi będą mogli skorzystać ze specjalnych wiz wydawanych właśnie na udział w targach lub z uproszczonej ścieżki wjazdu do Chin, która funkcjonuje w Szanghaju - dodał.

Ekspert zaznaczył, że w ramach środków bezpieczeństwa osoby wjeżdżające do Chin będą musiały okazać aktualne wyniki testów na COVID 19. Wskazał, że po przylocie będzie trzeba zainstalować specjalną aplikację monitorującą o nazwie Guojia Zhengfu Fuwu Pingtai. "Będzie aktywna w 12 godzin po wprowadzeniu danych i na jej podstawie będzie można się poruszać po Chinach" - wyjaśnił. Dodał, że aplikacja stanowi dla przyjezdnych alternatywę QR kodów zdrowotnych, wymaganych obecnie Chinach. "Działa w oparciu o platformę Wechat, co oznacza, że jej zainstalowanie będzie najprawdopodobniej niezbędne do wjazdu na teren Chin" - powiedział.

Juchniewicz przypomniał, że w Chinach obowiązuje noszenie maseczek i poddawanie się pomiarowi temperatury.

Targi China International Import Expo zainicjował i objął patronatem prezydent Chin Xi Jinping. Polska Agencja Inwestycji i Handlu po raz trzeci organizuje udział polskich przedsiębiorców w CIIE. W ubiegłym roku Polskę w Szanghaju reprezentowało 36 firm z branży kosmetycznej, spożywczej i usług.

"W pawilonie narodowym oprócz globalnych polskich graczy, jak KGHM, królowała promocja polskich kosmetyków oraz mody. Już podczas targów dwie polskie firmy podpisały porozumienia eksportowe z partnerami z Państwa Środka" - przypomniał Juchniewicz.

W tym roku wydarzenie odbędzie się 5-10 listopada 2020 r. w Szanghaju.

Według danych GUS wartość polskiego eksportu do Chin w 2019 r. przekroczyła 11 mld 390 mln zł, a import wyniósł ok. 125 mld 48 mln zł. Z kolei w okresie styczeń-kwiecień 2020 r. Polska wyeksportowała do Państwa Środka towary i usługi warte nieco ponad 3 mld 506 mln zł, a nasz import z tego kraju sięgnął ok. 40 mld 932 mln zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    targi RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.107.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!