Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Panattoni na Internetowym FRSiH: Powierzchnia magazynowa zastępuje powierzchnię sklepową

Michał Samborski, Head of Development w Panattoni Europe, ocenił, że państwo może wesprzeć aktywizację gospodarczą oraz rozwój logistyki i przemysłu. - Może to robić dwojako. Po pierwsze poprzez ustawodawstwo. Drugim bardzo mocnym narzędziem wsparcia jest rozbudowa infrastruktury. Często słyszy się, że sieć drogowa, kolejowa to krwiobieg gospodarki. I tak rzeczywiście jest - mówił podczas debaty "Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę", która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Panattoni na Internetowym FRSiH: Powierzchnia magazynowa zastępuje powierzchnię sklepową
Michał Samborski, Head of Development w Panattoni Europe
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu
Data: 05-11-2020, 15:13

- Budowa dróg, duże przepustowości, sprawiają, że jesteśmy w stanie dotrzeć do obszarów, które nie były aktywne pod tym kątem. Sieć kolejowa umożliwia szybki przerzut z jednej części kraju do drugiej, z kolei porty i wydajne przejścia graniczne dają okna świat. Dla biznesu, który reprezentuję, czyli dewelopera obiektów przemysłowych, podstawową lektura jest mapa budowy dróg i autostrad.  
Kilka punktów węzłowych jest już wykształconych, jak chociażby przecięcie autostrad A1 z A2 czy A1 z A4. Otwierają się też miasta regionalne, które do tej pory z uwagi na komunikację były miastami drugiego lub trzeciego wyboru. Teraz okazuje się, że z miast położonych przy drogach szybkiego ruchu również można robić wydajną logistykę - mówił przedstawiciel Panattoni Europe.

W jakie magazyny warto dziś inwestować? - W miarę rozwoju sytuacji, już po pierwszym szoku związanym z wybuchem pandemii, zaobserwowaliśmy kilka trendów, które przełożyły się na popyt magazynowy. Pierwszy to bardzo szybko rozwijający się e-commerce. Popyt nie dotyczył wyłącznie branży FMCG, większość branż nastawia się i wchodzi już w ten kanał sprzedaży. To generuje zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową, niezbędną do konfekcjonowania produktów. Mówimy, że powierzchnia magazynowa zastępuje w tej chwili powierzchnię sklepową, sklepy stają się magazynami. W ślad za tym idzie ktoś, kto musi te produkty dostarczyć, a więc rodzi się popyt ze strony firm spedycyjnych i kurierskich, które potrzebują dużo wyspecjalizowanych powierzchni. Napędza się więc nowy kanał dystrybucji - wskazuje Michał Samborski.

- Kolejnym trendem jest przybliżenie zapasów magazynowych do klienta końcowego oraz wspomniana już relokacja części produkcji, głównie komponentów kluczowych. To wszystko sprawia, że popyt na magazyny systematycznie rośnie, choć inna jest jego struktura. Kiedy wiosną ponownie otworzyły się galerie i sklepy, klienci do nich wrócili, a e-commerce nieco „znormalniał”. Jednak przyzwyczajenie do zakupów w sieci zostanie po drugiej fali pandemii, będąc mocno przyspieszoną kontynuacją wcześniejszych tendencji. Nowy kierunek e-commerce i inny sposób magazynowania powoduje też zmiany zachodzące w samych obiektach magazynowych. Kluczowa to automatyzacja, uniezależnienie się od wydajności pracy człowieka. Trend jest taki, że najpierw budujemy linię produkcyjną, a potem budynek - powiedział panelista.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Panattoni RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    Michał Samborski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!