Pandemia wzmocniła patriotyzm ekonomiczny Polaków
- Autor: PAP
- Data: 23-11-2021, 13:16

Polacy chcą płacić więcej za jakość
Z przeprowadzonej cyklicznie od lat ankiety wynika, że polscy konsumenci podczas zakupów na pierwszym miejscu stawiają jakość (77 proc.), na drugim cenę (73 proc.) produktów i usług, natomiast kolejne czynniki decydujące o wyborze to: kraj pochodzenia produktu (27,4 proc.), walory ekologiczne (23,4 proc.), znaki jakości zamieszczone na produkcie (14,7 proc.) oraz opakowanie (10,1 proc.). Autorzy, porównując wyniki tegorocznego badania z tym przeprowadzonym rok temu, zwrócili uwagę, że największy wzrost (odpowiednio o 2 i 4 pkt.) zanotowały jakie elementy jak kraj pochodzenia oraz znaki jakości zamieszczone na produkcie. Z badań wynika też, że konsumenci nieco mniejszą wagę przywiązują do wyglądu opakowania, ale coraz patrzą na zamieszczone treści, takie jak skład, pochodzenie czy certyfikaty.
Z badania wynika, że za wysoką jakość konsumenci są skłonni więcej zapłacić - tak zadeklarowało ok.73 proc. respondentów. "Polacy chcą nabywać produkty i usługi możliwie jak najwyższej jakości, ale w sposób racjonalny, tzn. za kwotę mieszczącą się w pewnych akceptowalnych granicach, co staje się szczególnie ważne w czasie pandemii" - czytamy.
komentarze (0)