PARP: 88 proc. polskich firm zdecydowanie za wprowadzaniem innowacji
- Autor: PAP
- Data: 06-04-2017, 20:10

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji ds. Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii wyniki badania zaprezentowały prezes PARP Patrycja Klarecka i dyrektor departamentu analiz i strategii Agencji Paulina Zadura-Lichota.
- 88 proc. firm twierdzi, że jest zdecydowanie za wprowadzaniem innowacji; zostaje grupa ok. 10 proc., która mówi, że zdecydowanie nie - poinformowała Zadura-Lichota.
- Można powiedzieć, że polskie firmy są rzeczywiście przekonane o swojej innowacyjności - powiedziała. Przekazała, że zgodnie z badaniem 10 proc. z nich deklaruje, że jako pierwsze wdrażają innowacje. Większość firm stara się też na rynku tak zaistnieć, żeby nie opóźniać się ze swoją ofertą. Jest też 10 proc. tych, które w ogóle starają się zachować swój tradycyjny sposób działania i nie przyjmują nowości.
- Pytaliśmy też, jak często wprowadzane są nowe produkty, wyroby lub usługi. Co czwarta firma twierdzi, że systematycznie wprowadza na rynek nowe wyroby, 32 proc. (...) - że wprowadza je na rynek od czasu do czasu - mówiła Zadura-Lichota.
- Kolejna 1/3 to ci, którzy planują podjęcie prac (nad wprowadzeniem nowego produktu) i 10 proc., którzy niczego nie planują - dodała.
PARP zapytała również o strategię innowacyjną przedsiębiorstw. 11 proc. firm twierdzi, że ją ma i wdraża od co najmniej trzech lat; 7 proc. mówi, że ma ją w początkowej fazie wdrażania, 16 proc. jest na etapie formułowania strategii innowacyjnej, a 33 proc. planuje ją opracować w najbliższym czasie. Pozostałe firmy nie posiadają strategii innowacyjnej i nie planują jej formułowania w najbliższym czasie.
Dla połowy badanych firm taka strategia to dokument wskazujący produkty lub technologie, na których zamierzają się skoncentrować. Dla 39 proc. jest to zaś dokument ogólny, za pomocą którego chcą przekazać informacje o swoich działaniach.
Według badania większość firm, które przygotowały strategię, deklarowała, iż opracowała ją w związku z pojawieniem się nowej technologii. Drugim ważnym powodem było zgłoszenie potrzeby przez klienta, a kolejnymi - ocena potencjału innowacyjnego lub pogorszenia pozycji rynkowej.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
EEC: Finansowanie międzynarodowego obrotu handlu (relacja z debaty)
-
44 proc. firm skarży się na mniejsze zamówienia
-
Średnie i duże firmy biorą więcej kredytów inwestycyjnych (analiza)
-
Polski Ład wystraszył przedsiębiorców. Rośnie liczba likwidowanych firm
-
Polacy niechętnie zakładają nowe firmy. To skutek Polskiego Ładu i wojny w Ukrainie
-
Firmy odczuły skutki wojny na Ukrainie. Które sektory najbardziej?
-
Zadłużenie firm w Polsce sięga 9,03 mld zł. Największe problemy mają firmy z sektora handlowego
-
BIEC: wciąż pogarsza się sytuacja finansowa przedsiębiorstw
-
Firmy z Podlasia, Podkarpacia i Opolszczyzny najbardziej rzetelnymi płatnikami
-
Rzecznik MŚP: będą rekompensaty dla firm za straty po wprowadzeniu stanu wyjątkowego
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)