• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

PARP wspiera poziom cyfryzacji polskich firm

W konkursie PARP na projekty dotyczące zwiększenia poziomu cyfryzacji wybrano 105 firm. Laureaci otrzymają 20 tys. zł ze środków UE.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2021, 10:35
PARP wspiera poziom cyfryzacji polskich firm
PARP wspiera cyfryzację polskich firm/ fot. shutterstock

Wiele firm w pandemii wprowadziło lub przyśpieszyło działania modernizacyjne, które w innym czasie mogłyby być odkładane na później lub w ogóle nie zostać podjęte. Teraz przedsiębiorcy mają apetyt na coraz większe projekty – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród laureatów konkursu unijnego „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie” finansowanego z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, a organizowanego przez PARP. Po zakończeniu realizacji projektu cyfrowego, zgłoszonego we wniosku konkursowym, aż 85 proc. ankietowanych z sektora MŚP planuje dalej go rozwijać. 82 proc. firm wskazało, że projekt przyczynił się do zwiększenia zapotrzebowania na kompetencje cyfrowe w firmie. Ponad połowa przedsiębiorstw, po zakończeniu projektu, będzie nadal wzmacniać kompetencje zawodowe w obszarze cyfryzacji swoich pracowników.

Wśród nagrodzonych firm 72 proc. stanowiły mikro, 15 proc. małe, a  13 proc. średnie  przedsiębiorstwa. – Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród laureatów konkursu pokazują, że w najbliższej przyszłości firmy będą rozwijać kompetencje w obszarze analityki danych, automatyzacji pracy biurowej, obsługi on-line klientów, uczenia maszynowego czy prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych – mówi Paulina Zadura, dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w PARP.

Z informacji PARP wynika, że cztery na pięć firm (82 proc.) wskazało, że realizacja projektu przyczyniła się do zwiększenia zapotrzebowania na kompetencje cyfrowe w firmie, a jedna trzecia laureatów wskazała, że to zapotrzebowanie wzrosło w bardzo wysokim stopniu. Ponad połowa firm (55 proc.) planuje wzmocnić kompetencje cyfrowe pracowników w ciągu kolejnych 6 miesięcy. Zakres kompetencji, które firmy chcą wzmacniać w kolejnych miesiącach dotyczy głównie twardych umiejętności informatycznych (np.: języki programowania, uczenie maszynowe), ale też szeregu działań nastawionych na lepszą komunikację z klientem i dotarcie od niego (marketing i sprzedaż w social mediach, spotkania on-line z klientami, prezentacje publiczne on-line) oraz działania operacyjne (zabezpieczenie firmy przed cyberatakami, automatyzacja pracy biurowej).

W gronie laureatów konkursu potrzeba cyfryzacji jest powszechna. Większość przedsiębiorców (85 proc.) potwierdziła, że przygotowuje się do realizacji dalszych działań cyfrowych w firmie. Około 10 proc. nie decyduje się na te działania ze względu na brak zasobów, a tylko 5 proc.  stwierdziło, że nie ma takiej potrzeby. Nowe projekty cyfrowe mają dotyczyć rozwoju usług, włączenia się w nowe łańcuchy dostaw, rozwijania narzędzi prognozowania popytu, wspierania decyzji zakupowych, budowania własnych centrów danych czy rozwijania obecności na platformach sprzedażowych.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!