Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Piechociński: Eksport do Singapuru to dla polskich firm olbrzymia szansa

- Rząd Singapuru widzi w dostawach żywności z Polski czy Krajów regionu zwiększenie bezpieczeństwa dostaw i podniesienie konkurencyjności dla singapurskich importerów w ich negocjacjach warunków zakupu dominujących dotąd dostawców produktów spożywczych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Janusz Piechociński, prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.

Piechociński: Eksport do Singapuru to dla polskich firm olbrzymia szansa
Janusz Piechociński: Singapur sprowadza z zagranicy ponad 90 proc. konsumowanych tam produktów spożywczych. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 08-07-2020, 13:33

Janusz Piechociński przypomina, że na mocy umowy handlowej z Unią Europejską Singapur usunie wszystkie pozostałe cła na produkty z UE i zobowiąże się do utrzymania dotychczasowego bezcłowego dostępu do rynku dla wszystkich pozostałych produktów UE.

- Umowa stwarza również nowe możliwości dla dostawców usług z UE, między innymi w sektorach takich jak telekomunikacja, ochrona środowiska, inżynieria, informatyka i transport morski. Sprawi ona również, że otoczenie biznesu będzie bardziej przewidywalne. Singapur zgodził się również na zniesienie przeszkód w handlu, oprócz ceł w kluczowych sektorach, przykładowo poprzez uznanie unijnych testów bezpieczeństwa w odniesieniu do samochodów i wielu urządzeń elektronicznych oraz uznawanie etykiet, które unijne przedsiębiorstwa stosują do wyrobów włókienniczych - mówi.

Prezes IPHPA przypomina, że w latach 2012-2015 Polska podjęła aktywną i skuteczna  ekspansję na rynek Singapuru.

- Zwiększono współpracę gospodarcza, lotniczą i portową. Singapur to dopiero piąty największy partner handlowy Polski wśród państw ASEAN, podczas gdy dla całej UE jest największym. Do tego od lat w handlu z tym krajem notujemy ujemne saldo. Singapur jest 27. największym partnerem handlowym Polski poza UE. Wartość polskiego eksportu do Singapuru to 217 mln euro, podczas gdy wartość naszego importu z tego kraju wynosi 350 mln euro. W 2018 Singapur, pod względem wartości eksportu ogółem, zajmował  55. pozycję jako partner handlowy Polski, z udziałem w eksporcie Polski ogółem na poziomie 0,1 proc. Pod względem wartości importu zajmował  46. pozycję, z udziałem w imporcie ogółem na poziomie 0,3 proc. Dla Singapurczyków w dalszym ciągu Chopin jest pierwszym „brandem” kojarzonym  z Polską - mówi.

Piechociński zwraca uwagę na fakt, że Singapur sprowadza z zagranicy ponad 90 proc. konsumowanych tam produktów spożywczych, a w wyniku pandemii Covid-19 boryka się z zakłóceniami w łańcuchach dostaw.

- Odkąd w połowie kwietnia Singapore Food Agency (SFA) - instytucja zajmująca się bezpieczeństwem żywnościowym - ogłosiła, że poszukuje nowych dostawców produktów rolnych, kontrakty eksportowe z singapurskimi dystrybutorami podpisało siedem polskich firm. 29 maja Polska i Singapur podpisały wspólne oświadczenie, w którym deklarują, że w odpowiedzi na trwającą pandemię zagwarantują szybszy przepływ towarów, co w praktyce ma pomóc Singapurowi w zagwarantowaniu sobie dostępu do podstawowych produktów - mówi.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!