Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Po fali dużych przedświątecznych zakupów będą rekordowe poświąteczne zwroty

Po fali dużych zakupów w listopadzie i grudniu następuje ogromna fala zwrotów. Analitycy branżowi przewidują, że nawet 40 procent zakupów online wraca do sprzedawców. Sprzedawcy detaliczni oferują wiele możliwości zwrotu produktów zakupionych przed świętami Bożego Narodzenia. Ekspert C.H. Robinson ostrzega przed bezprecedensową presją na łańcuchy dostaw w grudniu i styczniu, gwałtowny wzrost zakupów online prowadzi bowiem do tego, że większa liczba konsumentów zwraca towary.

Po fali dużych przedświątecznych zakupów będą rekordowe poświąteczne zwroty
arkadiusz Glinka fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 14-12-2020, 11:49

Z raportu PostNord wynika, że ​​w 2019 roku co trzeci Polak kupujący w sieci deklarował, że zwrócił towar. To aż o 9 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Ze względu na kwitnący rynek e-commerce, oczekuje się, że wskaźniki te w 2020 roku będą jeszcze wyższe. Dynamika wzrostu zwrotów zbliża polski rynek do rozwiniętych zachodnich rynków e-commerce.

Przykładowo w Wielkiej Brytanii ponad trzy czwarte (78 proc.) konsumentów zapoznaje się z warunkami zwrotu, zanim zdecyduje, gdzie zrobić zakupy. Gorączka zwrotów zwykle zaczyna się pod koniec listopada, po Black Friday oraz Cyber Monday, 2 stycznia znany jest w kraju jako Narodowy Dzień Zwrotów, tego dnia procesowanych jest o 72 proc. więcej zwrotów niż w każdy inny dzień grudnia.

Firmy muszą upewnić się, że posiadają solidną strategię zarządzania zwrotami, pomoże im to zapewnić najlepszą możliwą obsługę klienta, a przede wszystkim zmaksymalizować odzyskanie jak największej wartości ze zwracanych towarów. Zbieranie danych ma kluczowe znaczenie dla wszystkich, a więc sztuczna inteligencja oraz technologie analizy predykcyjnej będą miały do odegrania w tym roku znaczącą rolę.

- Łańcuchy dostaw staną w obliczu chaosu, jeśli nieodpowiednio zarządzą zwrotami w tegorocznym okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Istnieje realne ryzyko, że logistyka zostanie przytłoczona ogromnym wzrostem zwrotów ze sprzedaży online. Należy przygotować się na to wyzwanie, zwłaszcza, że w związku z pandemią ludzie rzadziej decydują się na zakupy w centrach handlowych, a pewne ograniczenia społeczne nadal obowiązują - przestrzega Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe. 

- Po pierwsze, należy zebrać dane dotyczące stanu przedmiotu i powodu zwrotu. Pozwoli to określić czy artykuł powracający do magazynu nadaje się do odsprzedaży, czy też należy go naprawić albo nadaje się już tylko do zniszczenia. Po drugie ważne jest, aby zebrać dane na wczesnym etapie procesu zwrotu. Trudno przewidzieć bowiem stan zwracanego przedmiotu. Dlatego niezwykle ważne jest, aby przyjrzeć się towarowi uważnie podczas wprowadzania go do transportu. Po dostawie z powrotem do magazynu równie ważna jest widoczność zwracanych towarów, aby można było je zweryfikować, zapobiegając w ten sposób niepotrzebnej utracie zapasów - dodaje.

- Wreszcie kluczowe jest kontrolowanie towarów, które są wysyłane z powrotem do magazynu. Każdy powrót do magazynu może ograniczyć istotne i aktualne operacje. Kontrolując zwrócone produkty, firmy mogą pozbywać się ich lub przekazywać dalej te, których nie można sprzedać w sklepie - mówi też Arkadiusz Glinka.

C.H. Robinson to jeden z największych na świecie dostawców usług logistycznych 3PL. W Polsce C.H. Robinson oferuje dostęp do międzynarodowego i krajowego transportu drogowego, globalnej spedycji, transportu luzem i w specjalistycznych cysternach oraz usług frachtu morskiego i lotniczego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

logistyka RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    zwroty towarów RSS ALERT    /    C.H. Robinson RSS ALERT    /    Arkadiusz Glinka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.70.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!