• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Po pierwsze: Nie okłamywać konsumenta

Pierwszą i najważniejszą zasadą przy projektowaniu treści oznakowania środków spożywczych jest niewprowadzanie konsumenta w błąd. - Jest to główna zasada odnosząca się do znakowania żywności - mówi Izabela Tańska, z firmy IGI Food Consulting.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2009, 18:29

25 marca odbyło się szkolenie dotyczące znakowania środków spożywczych organizowane przez IGI Food Consulting, podczas szkolenia omówione zostały obowiązkowe i dobrowolne formy znakowania żywności.

- Znakowanie żywności jest uregulowane przez wiele formalnych wymogów. Np. przed informacją o składnikach produktu musi być użyte słowo „skład" lub „składniki", muszą być wymienione wszystkie alergeny oraz właściwie podana informacja o terminie przydatności do spożycia lub dacie minimalnej trwałości. - mówiła Izabela Tańska uczestnikom szkolenia reprezentującym różne branże sektora spożywczego.

Jako najczęściej popełniane błędy w zakresie znakowania żywności wymienione zostały brak informowania o procentowej zawartości składników, nieprawidłowo podany termin przydatności do spożycia, nieczytelne oznakowanie oraz brak formy prawnej przedsiębiorcy.

Uczestnicy szkolenia uzyskali także informacje na temat dobrowolnych form znakowania środków spożywczych takich jak oświadczenia zdrowotne oraz programy odnoszące się do znakowania wartością odżywczą.

Wśród prelegentów oprócz Izabeli Tańskiej swoje wykłady wygłosiły także Joanna Gajda-Wyrębek z NIZ - PZH, która przedstawiła najważniejsze kwestie z zakresu znakowania substancji dodatkowych, Joanna Ziembicka z IGI Food Consulting, której wykład dotyczył dobrowolnych form znakowania żywności oraz Monika Rzepecka z IJHARS, która w sposób bardzo szczegółowy omawiała znowelizowaną ustawę o jakości handlowej, a w szczególności zagadnienie zafałszowania artykułów rolno - spożywczych poprzez niewłaściwe znakowanie.

Atutem szkolenia byłą możliwość bezpośredniego zadawania problemowych pytań w czasie prelekcji oraz dyskusja na temat praktycznych zastosowań omawianych przepisów.

Patronat medialny sprawował Rynek Spożywczy.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!