Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Poczta Polska: Wzrosła liczba przesyłek odbieranych w Żabkach

Poczta Polska odnotowała prawie 50 proc. wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen i w kioskach Ruch.

Poczta Polska: Wzrosła liczba przesyłek odbieranych w Żabkach
Poczta Polska odnotowała prawie 50 proc. wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen i w kioskach Ruch. fot. PTWP

Autor: PAP
Data: 16-06-2020, 18:37

Jak wskazują pocztowi analitycy, to wynik m.in. zamknięcia instytucji w czasie pandemii oraz mniejszej liczby klientów w placówkach.

Z danych Poczty Polskiej wynika, że w pierwszych dwóch miesiącach tego roku spadek korespondencji przesyłek listowych i reklamowych pozostawał na stałym, średnim poziomie wynoszącym około 10 proc. co jest zgodne z tendencją utrzymującą się na rynku od kilku lat. Wskazano, że jest efekt rosnącej popularności nowoczesnych technologii, coraz większej powszechność internetu powoduje, która sprawia, że wiele firm i instytucji w Polsce oraz na świecie rezygnuje z tradycyjnej formy komunikacji ze swoimi klientami.

Jednak - jak czytamy - podczas pandemii wolumeny tradycyjnych listów nadawanych przez instytucje, firmy oraz klientów indywidualnych gwałtownie zmniejszyły się. W marcu br. było ich o 19,6 proc. mniej niż przed rokiem, a w kwietniu ich liczba spadła aż o 44,3 proc., w porównaniu do kwietnia 2019.

Wskazano, że łączny spadek liczby tradycyjnej korespondencji w pierwszych czterech miesiącach tego roku wyniósł ok. 21 proc., w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019. Zaznaczono jednak, że listy to główne, ale nie jedyne źródło przychodów Poczty Polskiej: spółka od lat rozwija usługi kurierskie, logistyczne i finansowe, aby zrównoważyć spadki przychodów z tradycyjnej korespondencji.

"W pierwszych miesiącach epidemii Poczta Polska odnotowała bardzo dynamiczny wzrost przesyłek kurierskich Pocztex. Klienci szczególnie chętnie wybierają przesyłki z dostawą przez kuriera bezpośrednio pod wskazany adres tzw. door-2-door. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. w tym kanale nadanych zostało blisko 50 proc. przesyłek więcej" - napisano.

Zaznaczono, że wzrosła także liczba przesyłek obsługiwanych w ramach sieci click&collect. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, Poczta Polska odnotowała prawie 50 proc. wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen i w kioskach Ruch. Jednocześnie - jak podano - dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki atrakcyjnym lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych m.in. Biedronka, przyciągają nowych klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!