Podatek od reklam: Jak wpłynie na media, firmy spożywcze i konsumentów?
- Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
- Data: 19-02-2021, 14:52

Według szacunków Ministerstwa Finansów nowy podatek od reklam ma przynieść państwu ok. 800 mln zł w skali roku, a środki te mają pomóc w zwalczaniu skutków pandemii koronawirusa. Nowa ustawa powinna wejść w życie z początkiem lipca 2021 r. Stawka składki od reklamy ma wynieść w Polsce 5 proc. i objąć m.in. międzynarodowe koncerny cyfrowe. Zgodnie z obecną wersją projektu, składka będzie dotyczyć reklam konwencjonalnych i internetowych.
W przypadku reklam internetowych płatnikami będą podmioty lub grupy podmiotów, spełniające dwa warunki. Chodzi o globalne przychody na poziomie ponad 750 mln euro oraz przychody uzyskiwane na terenie Polski na poziomie przekraczającym 5 mln euro w danym roku obrotowym.
Na proponowany przez rząd podatek od reklam szybko zareagowały media. 10 lutego odbył się protest pod hasłem #MEDIABEZWYBORU. Nie działało wiele stacji radiowych, programów nie nadawały największe telewizje. Nie działały też portale internetowe. Największe polskie media w liście otwartym do władz i liderów politycznych protestowały przeciwko nowemu podatkowi.
komentarze (0)