• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Podwyżki prądu powodują, że firmy szukają tańszych odstawców

Ogromne podwyżki cen prądu od początku roku spowodowały, że firmy wreszcie zaczęły szukać tańszych dostawców. Najbardziej spektakularny przypadek to Anwil. Chemiczny potentat z Włocławka opuścił swego dotychczasowego dostawcę energii, czyli gdańską Energę, i zamienił go na inną spółkę skarbu państwa - Polską Grupę Energetyczną.
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 31-03-2009, 08:36

- To był jeden z naszych pięciu największych klientów - mówi z żalem Ireneusz Kulka, szef marketingu Energi. - Ale mamy nadzieję, że do nas wróci.

Nie chciał ujawnić, ile na odejściu Anwilu straciła Energa, a Anwil nie chciał się pochwalić, ile zyskał dzięki zmianie dostawcy energii.

Teoretycznie każdy użytkownik prądu może zmienić dostawcę od lipca 2007 r. Firmy miały tę możliwość od 2005 r., ale przez lata rynek był praktycznie martwy. W styczniu 2008 URE uwolnił ceny dla firm i natychmiast poszły one w górę o blisko 30 proc. Mimo to zaledwie 85 przedsiębiorstw zmieniło dostawców. W styczniu 2009 r. przyszła kolejna podwyżka - tym razem ceny wzrosły od 40 do 60 proc. Wzrost cen zbiegł się z kryzysem i przemysł zaczął szemrać. Protestowały zarówno małe firmy, np. piekarnie, jak i wielcy potentaci - huty czy zakłady chemiczne. Pod siedzibą zakładu energetycznego w Rzeszowie (grupa PGE) pracownicy Huty Stalowa Wola urządzili manifestację przeciw podwyżkom. Energetycy tłumaczyli, że płacą o 40 proc. więcej za węgiel, obciążają ich koszty zakupu uprawnień do emisji CO2 oraz zielonej energii, no i potrzebują pieniędzy na inwestycje w nowe bloki. W dodatku Urząd Regulacji Energetyki wciąż zatwierdza cenniki dla gospodarstw domowych, więc straty na tych klientach dostawcy odbijają sobie na firmach.

Firmy musiały podwyżki przełknąć. Ale wreszcie coś zaczęło się dziać na rynku energii. Tylko w styczniu i lutym 2009 r. dostawcę prądu zmieniły aż 74 firmy, czyli prawie tyle, ile w całym roku 2008. - Praktycznie co tydzień podpisujemy umowę z nowym klientem - mówi Grzegorz Górski, szef Electrabel Polska. - Mamy setki pytań od klientów, podpisaliśmy ponad 20 umów - opowiada Grzegorz Lot, dyrektor marketingu z Vattenfalla. - Wielu klientów sprawdza ceny - jeśli znajdą tańszą ofertę, idą do swego dotychczasowego dostawcy i proszą o obniżkę. Nie są to jeszcze Niemcy czy Szwecja, ale widać ruch na rynku. Z Vattenfalla odeszło w styczniu i lutym 11 klientów.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!