Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polacy chcą jeść zdrowo. Jednak eko-żywność to nadal nisza

- Rynek żywności fit w Polsce rozwija się dość dynamicznie. Czynnikiem sprzyjającym jest przede wszystkim wzrost dochodów rozporządzalnych mieszkańców kraju. Do wzrostu zapotrzebowania na tego typu produkty przyczynia się zmieniający się styl życia konsumentów - zapewnia Mariusz Dziwulski, analityk BGŻ BNP Paribas.

Polacy chcą jeść zdrowo. Jednak eko-żywność to nadal nisza
Mariusz Dziwulski, analityk banku BGŻ BNP Paribas/ fot. PTWP

Badania BGŻ BNP Paribas przeprowadzone we współpracy z GFK Polonia w 2015 r. pokazały że w dwóch ostatnich latach w kraju zwiększyła się liczba osób, które deklarują, że jedzą zdrowo.

- Kupując różnego rodzaju produkty spożywcze, konsumenci zatem coraz częściej zwracają uwagę na ich walory zdrowotne. Widać to również po odwracaniu się do spadku spożycia niektórych produktów żywnościowych m.in. mięsa - dodaje Mariusz Dziwulski.

Analizy BGŻ BNP Paribas wskazują, ze rosnącym zainteresowaniem w kraju cieszą się np. czekolady z wysoką zawartością kakao, uważane za źródło magnezu, czy też batony z ziarnem zbóż.  - Perspektywy do dalszego wzrostu spożycia żywności zdrowej w kraju istnieją. Niemniej rynek ten wciąż uważany jest za niszowy. Dynamika wzrostu w pierwszej fazie rozwoju w takim przypadku jest wysoka, natomiast należy oczekiwać, że w kolejnych latach tempo to zacznie wyhamowywać - dodaje Mariusz Dziwulski.

Zgodnie z danymi najnowszego raportu The World of Organic Agriculture wydatki na żywność ekologiczną stanowią w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej najwyższą wartość przyjął w Danii (7,6 proc.), Szwajcarii (7,1 proc.), Austrii (6,5 proc.), Szwecji (6,0 proc.), Niemczech (4,4 proc.) oraz Luksemburgu (3,4 proc.).

Zdaniem Jakuba Olipry z Credit Agricole Bank Polska S.A. wskazuje to na duże perspektywy zwiększania się udziału żywności ekologicznej w polskim rynku żywności wraz z dalszym bogaceniem się społeczeństwa. - Dodatkowym wsparciem dla takiej oceny jest nieproporcjonalna różnica pomiędzy udziałem wydatków na zdrową żywność w Polsce i krajach Europy Zachodniej w stosunku do różnicy w zamożności poszczególnych społeczeństw definiowanej jako PKB na mieszkańca. Innymi słowy konsumujemy o wiele mniej żywności ekologicznej od krajów Europy Zachodniej niż wynikałoby to z różnic w zamożności - zapewnia Jakub Olipra.

Zdaniem Michała Lasockiego, prezesa Intenson, główną barierą rozwoju jest cena produktów ekologicznych, nadal psychologicznie dość wysoka dla przeciętnego polskiego konsumenta. - Dlatego przed nami długa droga do uświadomienia konsumentom jak ważne jest zdrowe odżywianie - dodaje Michał Lasocki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mariusz Dziwulski RSS ALERT    /    rynek zdrowej żywności 2016 RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    Intense Group RSS ALERT    /    Michał Lasocki RSS ALERT    /    Jakub Olipra RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • patryk rykała copy 2016-04-07 16:57:15
    Perspektywy są, potrzebna jest tylko bardzo dobrze przemyślana komunikacja (reklama).
  • wioslarka 2016-04-23 13:02:02
    od 2 tygodni jestem na diecie - ćwicze regularnie, nie podjadam miedzy posiłkami, przyjmuję też na poprawę metabolizmu suplement be slim 3

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!