Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polacy chętnie wybierają produkty w opakowaniach, które mogą być recyklingowane

- Polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznie i chociaż opakowanie nadal rzadko ma decydujący wpływ na wybór konkretnego produktu, to sytuacja cały czas się zmienia i na pewno widać zwrot w kierunku ekologii. Coraz częściej wybieramy produkty ekologiczne, w opakowaniach, które mogą zostać poddane recyklingowi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej.

Polacy chętnie wybierają produkty w opakowaniach, które mogą być recyklingowane
fot. Kompania Piwowarska SA

Autor: PM, portalspozywczy.pl
Data: 25-03-2014, 13:19

- Być może wpływ na ten trend ma obowiązek segregacji odpadów, który zwiększa wiedzę konsumentów na temat przetwarzania opakowań. Ważne, że widać efekty tej proekologicznej postawy, także w branży piwnej. Tutaj obserwujemy bowiem wzrost sprzedaży piwa w szklanych butelkach, szczególnie w handlu tradycyjnym, czyli w małych sklepach. Co ważne, zauważyliśmy również wzrost udziału w rynku piw w butelkach zwrotnych: w 2013 roku udział ten wzrósł o prawie 3 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Na pewno będziemy z uwagą obserwować ten stosunkowo świeży trend - mówi Klaudyna Gruszecka.

Jak przyznaje przedstawicielka KP, w obecnej sytuacji rynkowej konsumenci są bardzo wyczuleni na ceny, rozsądnie przeliczają koszty, dlatego niekoniecznie są skłonni do zapłacenia więcej za opakowania ekologiczne. - Na razie przekonujemy się do zainwestowania w jakość produktu (skład, smak), a za tym prawdopodobnie pójdą inne wartości dodane, takie jak design czy właśnie ekologia. Opakowania przyjazne środowisku cieszą się popularnością wśród osób dbających o dietę, skład kupowanych produktów czy ich pochodzenie, ponieważ produkt eco najczęściej jest sprzedawany w opakowaniu eco-friendly. Tacy konsumenci, dla których ważne jest środowisko naturalne, na pewno są skłonni zapłacić więcej. Nie jest to jeszcze zjawisko masowe, ale na pewno tendencja jest wzrostowa - komentuje Kaludyna Gruszecka.

Jej zdaniem, ekologia jest zdecydowanie trendem, który zyskuje i będzie zyskiwał na sile. - Świadomość, że kupowany przez nas produkt przeszedł długą drogę do naszego domu (pochodzenie składników, proces produkcji), i że wraz ze spożyciem jego droga się nie kończy (recycling, utylizacja) rośnie. Produkowane przez nas odpady nie znikają same z siebie. Proekologiczna postawa staje się normą. Nie tylko wiedza na temat globalnych zagrożeń jest coraz większa, ale również praktyczny wymiar ekologii jest coraz bardziej powszechny. Ekologia oznacza dbanie jednocześnie o swoich bliskich, o siebie, jak i swoje wydatki i kondycję środowiska - w świadomości konsumentów lista korzyści zaczyna przewyższać listę poświęceń. Ta tendencja dotyczy również przedsiębiorców. W tej chwili firma, która nie rozwija się w sposób zrównoważony i nie dba o środowisko, nie przetrwa na rynku. Jest wiele zalet wprowadzania rozwiązań przyjaznych naturze w firmie. Ekologia często oznacza bowiem oszczędności, korzyści wizerunkowe, a także nowych klientów - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Klaudyna Gruszecka RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    butelki szklane RSS ALERT    /    butelki po piwie RSS ALERT    /    puszki aluminiowe RSS ALERT    /    puszki po piwie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.11.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!