• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy deklarują coraz większą skłonność migracyjną w celach zarobkowych

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Work Service SA wynika, że niemal 40 proc. Polaków poszukując pracy, uwzględnia miejsca oddalone od miejsca zamieszkania o 15-50 kilometrów. Co więcej, wraz ze zwiększającym się dystansem, zwiększają się również wymagania finansowe. Zmienia się także kierunek emigracji zarobkowej - z Wielkiej Brytanii na Niemcy.
  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 31-05-2012, 12:09

Jeszcze 9 miesięcy temu niemal połowa Polaków deklarowała, że nie chce pracować w miejscu, które jest oddalone od miejsca zamieszkania o więcej niż 15 kilometrów. Natomiast w 2012 roku największy odsetek badanych (39%) udzielił odpowiedzi, że optymalny dla nich dystans między pracą a domem, to 15-50 kilometrów.

Rosnąca mobilność zawodowa to pozytywny sygnał. Jest to szczególnie korzystne w polskich warunkach, gdzie mamy do czynienia z problemem "bezrobocia terytorialnego", w ramach którego tuż obok siebie występują miejsca dotknięte bardzo wysokim oraz relatywnie niskim poziomem bezrobocia. Dzięki zwiększeniu mobilności osoby wykluczone z rynku pracy, będą mogły znaleźć zatrudnienie w sąsiedniej miejscowości lub województwie, dzięki czemu wzrosną ich szanse na polepszenie sytuacji życiowej - komentuje Tomasz Hanczarek, Prezes Zarządu Work Service SA.

Z deklaracji Polaków wynika również, że mają oni coraz większe wymagania finansowe, dotyczące zmiany pracodawcy, a tym samym miejsca pracy. W porównaniu do 2011 roku, znacznie zmniejszył się (10,4 proc. w 2012 roku w porównaniu do 29 proc. w 2011 roku) odsetek tych, których przekonałyby zarobki netto na poziomie 3000 złotych. Zachęcające do zmiany są dopiero zarobki na poziomie od 3000 do 5000 zł, co deklaruje największy odsetek badanych - 37,7 proc.

Deklaracje Polaków to odzwierciedlenie warunków panujących na rynku pracy. Z jednej strony - z punktu widzenia pracowników - ciągle rosnące bezrobocie oraz zmniejszony poziom zatrudnienia skłaniają do wyjazdu, jednak nie bez znaczenia pozostają korzyści finansowe, jakie może to ze sobą nieść. Z drugiej strony - z punktu widzenia pracodawcy - wzrost kosztów pracy oraz ograniczona presja płacowa mogą spowodować, że deklarowana rosnąca skłonność migracyjna nie znajdzie przełożenia w rzeczywistości - komentuje Tomasz Hanczarek, Prezes Zarządu Work Service SA.

Co dziesiąty dorosły Polak (11,7 proc.) byłby skłonny wyjechać do pracy za granicę. Najchętniej obieranym kierunkiem emigracji zarobkowej są Niemcy (28 proc.), co stanowi sporą zmianę w porównaniu do zeszłego roku, kiedy to najczęściej udzielaną odpowiedzią, była Wielka Brytania, wskazywana przez 37,1 proc. badanych. Drugie miejsce w 2012 roku zajął rynek amerykański, który przyciąga co piątego badanego, zaś na trzecim znalazła się Szwecja, do której chętnie pojechałoby do pracy 16 proc. respondentów.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!