Jak tłumaczy Bogdan Szladewski, tak, jak w przypadku rosnącej świadomości odnośnie produktów ekologicznych, podobnie rośnie świadomość w obszarze opakowań ekologicznych. - Coraz więcej osób wybiera produkty, które może kupić w opakowaniu bardziej eko. Niewątpliwy wpływ na to ma ustawa nakładająca obowiązek segregowania odpadów, co w dużym stopniu uzmysłowiło konsumentom, w jakich ilościach produkujemy w naszych domowych gospodarstwach śmieci, które nijak się mają do ochrony środowiska - komentuje.

Zdaniem Bogdana Szladewskiego, dlatego polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do opakowania, w jakim dany produkt jest dystrybuowany, a producenci wychodząc naprzeciw tych oczekiwaniom, coraz częściej decydując się na opakowania zgodne z ekotrendami, oznakowane certyfikatami jakości ekologicznej.

- Szczególnie młodzi ludzie chętnie sięgają po tego typu produkty. Ich postawa proekologiczna przejawia się nie tylko w sposobie odżywiania, ale również w kulturze życia, a co za tym idzie, wybierają te produkty, które w mniejszym stopniu szkodzą środowisku naturalnemu. Przy czym warto zauważyć, że produkty te są droższe od swoich mniej ekologicznych odpowiedników, jak chociażby woda w butelce typu PET, czy woda w szklanej butelce. Dlatego też, rosnąca świadomość konsumentów, potwierdzona rosnącą sprzedażą produktów w opakowaniach eko, to nie chwilowa moda, ale trend, który na stałe wpisał się i umacnia, nie tylko w branży spożywczej, ale i w wielu innych sektora FMCG - komentuje wiceprezes zarządu Uzdrowisk Kłodzkich.

Jak podkreśla, nie bez znaczenia są również kampanie społeczne w mediach, propagujące nie tylko zdrowe odżywianie, ale także uświadamiające wyższość opakowań ekologicznych oraz edukacja w tym obszarze już od najmłodszych lat. - Dzięki temu grupa osób, które będą sięgały zarówno po produkty eko, jak i po produkty w opakowaniach eko, będzie stale się powiększała - nawet kosztem wyższych cen ostatecznego produktu - podsumowuje Bogdan Szladewski.

Czytaj także: Jacek Urbanek: Eco-friendly to ogólnoświatowy trend