Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polacy spędzają 40 dni w życiu próbując otworzyć opakowania. Ta czynność denerwuje 79 proc. z nich (badanie)

W przedświątecznym czasie kwestie opakowań mogą być źródłem frustracji nawet dla najbardziej cierpliwego Polaka i uchodzić za przekleństwo – wynika z badań zleconych przez firmę DS Smith, wiodącego dostawcę zrównoważonych opakowań. Ponad 85% Polaków frustrują trudności, jakie sprawia im otwieranie opakowań, a prawie 79% twierdzi, że ta czynność ich denerwuje. Jest to na tyle duży problem, że ponad jedna czwarta (27,9%) Polaków rezygnuje z kupowania wyrobów niektórych marek w Internecie. Może to kosztować 3,28 mld złotych rocznie firmy, do których te marki należą.

Polacy spędzają 40 dni w życiu próbując otworzyć opakowania. Ta czynność denerwuje 79 proc. z nich (badanie)
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 10-12-2019, 15:23

Badanie demonstruje, że Polacy spędzają nawet 40 dni swojego życia (prawie 19 minut tygodniowo) próbując rozpakować zbyt skomplikowane pakunki. Jedna czwarta respondentów twierdzi, że ma z tego powodu poczucie bycia pokonanym. Prawie 49% przyznało, że czynność zakończyła się zniszczeniem lub uszkodzeniem samego produktu.

Tylko podczas Świąt Bożego Narodzenia Polacy poświęcą na zmagania z opakowaniami blistrowymi, opaskami zaciskowymi i zaklejonymi taśmą pudełkami tak dużo czasu, że mógłby on wypełnić nawet 1446 lat.

Pomimo tego, że to starsi cierpią na spadek siły uścisku dłoni, problem dotyczy respondentów w wieku 18–24 lata i 25–34 lata, wśród których odpowiednio około 83% i 79% musi prosić o pomoc w kupowaniu, otwieraniu lub odbieraniu zamówionych przedmiotów. Są to także osoby, które najprawdopodobniej zniechęcą się do kupowania produktów pewnych marek w Internecie z powodu frustracji związanych z trudnymi do otworzenia pakunkami (38,6% w grupie osób 18-24 lata i 36,6% wśród respondentów w wieku 25-34 lata).

Wśród innych kluczowych problemów wynikających z problematycznych opakowań, osoby biorące udział w badaniu wymieniły: konieczność użycia do ich otwarcia narzędzi takich jak nożyczki (57,5%) czy śrubokręt (25,35%) i zastosowanie nadmiernej ilości taśmy klejącej (29,8%). Zauważono też, że za dużo czasu zabiera wydobycie produktów z paczki (wskazało na to 46,6% respondentów), a same pudełka są zbyt twarde, aby je uchwycić, przytrzymać lub przenieść (26,6%).

Mężczyźni i kobiety marnują mniej więcej tyle samo czasu próbując samodzielnie otworzyć przesyłkę (trwa to prawie 9 minut), zanim poproszą o pomoc. Konieczność poszukiwania wsparcia u innych wywołała u 11,5% respondentów zakłopotanie, u prawie jednej czwartej z nich (24,4%) zdenerwowanie, a u ponad jednej piątej (22,6%) frustrację.

Źle zaprojektowane opakowania powodują, że ludzie z ich powodu wyrządzają sobie krzywdę: 64,4% przyznało, że zraniło się, próbując otworzyć pakunek, a 28% zepsuło przy tym nożyczki lub nóż.

Granice niezależności

więcej informacji:

opakowania RSS ALERT    /    opakowania prezentów RSS ALERT    /    paczki RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    opakowania produktów RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • czytelnik 2019-12-16 17:21:28
    I napiszcie jeszcze o tym, że producenci i sklepy tak naklejają etykiety, że często po ich usunięciu zostaje pełno kleju, który uszkadza produkt! Nie dość, że płacimy za produkty, to jeszcze zostaje klej na nich!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!