Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Polscy producenci przy eksporcie powinni stawiać na efekt skali i konsolidację

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2014, 18:43
Polscy producenci produktów rolno-spożywczych, którzy chcą mocniej wyjść na rynki zagraniczne powinni postawić na efekt skali, a oprócz samego eksportu, inną możliwością postawienia nogi na dalekich rynkach są inwestycje kapitałowe i konsolidacja - mówił na panelu zatytułowanym Made in Poland podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Bartosz Marcinkowski, partner Praktyka Prawa Spółek, Fuzji i Przejęć DZP.
Polscy producenci przy eksporcie powinni stawiać na efekt skali i konsolidację
Bartosz Marcinkowski, partner Praktyka Prawa Spółek, Fuzji i Przejęć DZP fot. PTWP

- Eksport stanowi jeden z elementów rozwoju i wychodzenia poza Polskę, natomiast druga noga rozwijania działalności za granicą, czyli inwestycje kapitałowe i przejmowanie głównie istniejących firm stanowi - przynajmniej teoretycznie - metodę skokowego rozwoju i przyrostu masy krytycznej - mówił Bartosz Marcinkowski.

- Nabycie gotowych struktur stanowi metodę, która umożliwia skokowe zaistnienie na rynku obcym, co jest alternatywą dla żmudnego rozwoju organicznego - dodał.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!