Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polscy przedsiębiorcy są postrzegani za granicą jako jako wiarygodni partnerzy

Słabnie zainteresowanie polskimi firmami za granicą. Wniosek taki płynie po analizie danych zamawianych raportów przez firmy z zagranicy, a odnoszący się do polskich przedsiębiorców. Spadającą liczbę zamówień raportów można także tłumaczyć tym, że polski biznes jest coraz to bardziej transparentny, przejrzysty, a przedsiębiorcy z Polski w coraz większym stopniu są rozpoznawalni za granicą. Postrzegani są jako wiarygodni partnerzy biznesowi - wynika z analizy firmy Bisnode Polska.

Polscy przedsiębiorcy są postrzegani za granicą jako jako wiarygodni partnerzy
fot. Fotolia

Autor: portalspozywczy.pl / Bisnode Polska
Data: 24-04-2015, 12:55

W pierwszych trzech miesiącach przedsiębiorcy z zagranicy zamówili ponad 27,1 tys. raportów o polskich firmach. Tyle samo co w 2013 roku. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi to spadek o 16,5 proc. Jednocześnie warto podkreślić, że w pierwszych trzech miesiącach lat 2013 i 2014 odnotowano wzrost zamówień o blisko 19 proc.

Za spadek odpowiadają w pierwszej kolejności przedsiębiorcy z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i USA. W pierwszych trzech miesiącach 2015 roku przedsiębiorcy z Niemiec zamówili o 63 proc. mniej raportów w porównaniu z 2014 rokiem. Stanowi to spadek z 11,2 tys. do 4,1 tys. Jednocześnie o 17 proc. mniej raportów zamówili mieszkańcy Wielkiej Brytanii, i Stanów Zjednoczonych – spadek o 10 proc.
Wartym podkreślenia jest spadek zamówień z Japonii z 173 raportów zamówionych w I kw. 2014 roku do 69 w I kw. 2015 roku i Rosji z 27 do 18, co stanowi 33 proc.

Wzrost zamówień odnotowano we wszystkich krajach skandynawskich. Przy czym zamówienia z Danii wzrosły o ponad 231 proc., z 344 w 2014 roku do blisko 1140 w 2015 roku. Równie dynamicznie, o ponad 190 proc. wzrosła liczba zamówień ze Szwecji, Finlandii – o 77 proc. i Norwegii o 10 proc. Wzrost tłumaczy coraz bardziej aktywna współpraca pomiędzy firmami skandynawskimi a polskimi. Bowiem perspektywy dla polskich firm na rynkach skandynawskich są więcej niż dobre, a plany rozbudowy systemu transportu morskiego na Bałtyku mogą je jeszcze bardziej uatrakcyjnić.

Eksport do krajów skandynawskich stanowi ok. 7,3 proc. całości polskiego eksportu i jest łącznie wart ponad 8,7 mld euro. Wśród państw skandynawskich najważniejszym partnerem Polski jest Szwecja, która zajmuje 8. miejsce wśród najważniejszych zagranicznych rynków zbytu dla polskich towarów. W pierwszej dwudziestce są też Norwegia (15. miejsce) i Dania (17. miejsce).

Do Skandynawii polscy eksporterzy wysyłają m.in. jednostki pływające, meble, sprzęt AGD, samochody ciężarowe i autobusy oraz odzież. Kraje skandynawskie są też ważnym odbiorcą dla polskiego przemysłu drzewnego, żeliwnego i stalowego oraz dla producentów zbóż.

Dalej. O 94 proc. wzrosła liczba zamówień ze Szwajcarii, o 70 proc. z Czech, o 64 proc. z Portugalii i blisko 42 z Holandii.

Jednocześnie odnotowano znaczne zainteresowanie polskimi firmami przedsiębiorców z Azji. W 2015 roku Chińczycy zamówili 10 raportów wobec 1 w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, i dalej z Tajwanu 15 raportów wobec 9 w roku ubiegłym, i Korei - 116 wobec 30, co stanowi kwartał do kwartału wzrost o blisko 300 proc.

więcej informacji:

Bisnode Polska RSS ALERT    /    polskie firmy eksport RSS ALERT    /    eksport z Polski RSS ALERT    /    Bisnode Polska RSS ALERT    /    polskie firmy eksport RSS ALERT    /    eksport z Polski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!