• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polska chce promować żywność w Czechach i na Słowacji

W drugiej połowie 2014 r. na kampanie medialne, promujące żywność, przygotowane przez agencje reklamowe oraz na udział w targach i imprezach plenerowych w Pradze i Bratysławie nasze Ministerstwo Rolnictwa zamierza wydać 1,5 mln zł. Celem tych działań jest kreowanie pozytywnego wizerunku polskiej żywności a także przekonanie konsumentów o jej bezpieczeństwie - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-07-2014, 08:26

Czechy są ważnymi rynkami zbytu polskich produktów spożywczych. Na Polskę przypada 16 proc. żywności importowanej przez Czechów. Więcej kupują jej tylko od Niemców.

Jak informuje Rzeczpospolita w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2014 r. eksport polskiej żywności do Czech zwiększył się o 8 proc., do 512,2 mln euro. Na Słowację sięgnął 279,7 mln euro i był taki sam jak przed rokiem. Mimo wszystko znajomość naszych marek jest niewielka, głównym powodem tej sytuacji są wysokie koszty promocji za granicą. A do tego dwa lata temu czeskie i słowackie media rozpętały nagonkę na nasze produkty, podważając ich jakość. W lutym tego roku ok. 30 proc. Czechów uważało, że polskie towary są niezdrowe, niebezpieczne i słabej jakości - wynika z badania Media Research dla MarketingSalesMedia. A blisko 60 proc. badanych przyznało, że ich unika.

Bartosz Ratowski, dyrektor zarządzający United Registrar of Systems Polska, firmy certyfikującej systemy zarządzania bezpieczeństwem żywności, twierdzi, że wiele sieci handlowych, choć ceni polskie produkty, woli zamawiać je pod innymi markami, dalekimi od skojarzeń z Polską.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!