Polska nie wykorzystuje potencjału chińskiego rynku
- Autor: Puls Biznesu
- Data: 13-01-2016, 08:35

Jak podaje Puls Biznesu Chiny są drugim najważniejszym partnerem naszego kraju pod względem eksportu. Na Państwo Środka przypada łącznie ponad 10 proc. wartości całkowitej dóbr i usług sprowadzanych z zagranicy. Z drugiej jednak strony Chiny znajdują się poza pierwszą dziesiątką najważniejszych polskich partnerów eksportowych - ich udział jest około dwudziestokrotnie niższy od udziału Niemiec i wynosi około 1 proc.
Zbigniew Niesiobędzki, wiceprezes Polsko-Chińskiej Rady Biznesu, przekonuje, że a rynku chińskim jest nadal dużo miejsca dla surowców z Polski. Ponadto Chińczycy są zainteresowani nowoczesnymi technologiami, a także maszynami i urządzeniami. Zdaniem Niesiobędzkiego wraz ze wzrostem świadomości chińskich konsumentów wzrasta też popularność polskiej żywności. Ekspert dodaje, że klasa średnia w Chinach ma świadomość stopnia zanieczyszczenia środowiska naturalnego, dlatego też za granicą poszukują wysokiej jakości żywności, coraz częściej ze znakiem BIO czy Eco. Jest to znacząca szansa dla polskiej branży spożywczej.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Chiński rząd i kradzież technologii Coca-Coli. Kobieta skazana na 14 lat więzienia
-
Chiny chcą zatwierdzić kukurydzę GMO
-
Chiny: pierwszy na świecie przypadek zakażenia człowieka wirusem ptasiej grypy
-
Co najmniej 10 krajów może niedługo ogłosić niewypłacalność
-
Ten rynek nie traci mimo wojny i pandemii. Napędzają go Chińczycy
-
Omikron znów szaleje w Chinach. Kolejne miasta wprowadzają lockdown
-
Czeka nas kolejna wojna? Tajwan prowadzi ćwiczenia wojskowe w obawie przed agresją Chin
-
Możliwe kolejne sankcje na Rosję
-
Rosjanie ostrzelali elektrownię atomową na Ukrainie. Chiny w końcu reagują
-
Mlekpol: Mimo pandemii światowy handel rozwija się
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (0)