Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Polska piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec

Polska jest piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec - poinformowała w piątek Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK). Obroty handlowe między Polską a Niemcami wyniosły w 2020 roku 122,9 mld euro.

Polska piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec
Polska piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec /fot. pixabay

Autor: PAP
Data: 12-02-2021, 18:41

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, powołując się na wstępne wyniki Niemieckiego Urzędu Statystycznego z lutego 2021r. napisała, że "Polska po raz pierwszy została piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec, wyprzedzając w tym zestawieniu Włochy, co wskazuje na rosnące znaczenie Polski dla niemieckiego handlu zagranicznego". W informacji wskazano, że obroty handlowe między Polską a Niemcami wyniosły w 2020 roku 122,9 mld euro.

Napisano, że na sukces bilateralnego handlu w czasach pandemii złożyło się kilka czynników. "Z jednej strony Polska w ostatnich latach z powodzeniem zdywersyfikowała swój rynek" - mówi cytowany w informacji dyrektor generalny AHK Polska Lars Gutheil. Wskazuje, że mimo, iż poszczególne sektory znalazły się pod silną presją w wyniku pandemii, spadki w nich zostały zaabsorbowane przez inne branże. Ponadto - jak zauważa - kraj zdołał szybko ustabilizować swoje łańcuchy dostaw, co zaowocowało wolumenem handlu, który był tylko o 0,5 proc. niższy od poziomu z 2019 r. "Z drugiej strony z 5,5 tys. niemieckimi inwestorami i siecią wysoko wyspecjalizowanych firm dostawczych, Polska ma coraz mocniejsze powiązania z Niemcami. Polskie firmy widzą w kryzysie szansę na nawiązanie kontaktów z niemieckimi MŚP, o czym świadczą liczne zapytania kierowane do AHK" - powiedział.

Z przedstawionych przez dyrektora generalnego AHK Polska danych wynika, że "Polska zajęła w zestawieniu naszego zachodniego sąsiada" czwarte miejsce pod względem wielkości importu z kwotą 58,1 mld euro (+1,0 proc. rok do roku), wyprzedzając Francję. Wyżej - jak zaznaczył - plasują się tylko Chiny (116,2 mld euro, +5,6 proc.), Holandia (88,4 mld euro, -9,6 proc.) i Stany Zjednoczone (67,8 mld euro, -5,0 proc.).

Pod względem niemieckiego eksportu Polska awansowała z ósmej na szóstą pozycję, wyprzedzając Włochy i Austrię. W sumie niemieckie firmy sprzedały w Polsce towary o wartości 64,7 mld euro (-1,8 proc.).

"Nawet jeśli sprzedaż nieco się zmniejszyła, nadal mówimy o względnej stałości w porównaniu z innymi klasycznymi rynkami sprzedaży, takimi jak Francja, które odnotowały wyraźny dwucyfrowy spadek" - mówi Gutheil. Dodaje, że również Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna jako kierunek eksportu dla niemieckich produktów. "Chociaż konsumpcja prywatna w Polsce obecnie przechodzi trudny okres, siła nabywcza prawie nie ucierpiała. Polska jest nadal bardzo interesująca dla niemieckich przedsiębiorstw, zarówno jako rynek dla klientów prywatnych, jak i dla klientów komercyjnych" - dodaje Gutheil.

więcej informacji:

Niemcy RSS ALERT    /    eksport do Niemiec RSS ALERT    /    współpraca z Niemcami RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 95.217.145.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!